Auto welcome email til nye brugere, og noget med autu refresh.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa,

Jeg er ny her, så bær lidt over med mig!.

Jeg er stødt på et meget træls problem. Problemet ligger i at når en ny bruger forsøger at registrere sig på min side, men kommer til at trykke noget forkert (f.eks. når han skal indtaste password igen og måske laver fejl), og så klikker på "register" så "refresher" siden og brugeren skal derfor indtaste alle sine oplysninger på ny, og dette fortsætter til brugeren har lavet en 100% fejlfri indtastning.

Det jeg godt kunne tænke mig var at det kun var f.eks. password der forsvandt ved forkert indtastning, ligesom her på siden, og så alle andre felter blev stående?

min register.php fil er her så i kan se hvilke fejl der skal rettes for at komme problemet til livs:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det andet jeg godt kunne tænke mig var at byde mine nye brugere velkommen med en simpel velkomst email, hvor brugernavn og password er i, hvordan får jeg nemmest sat det op i php? altså der skal jo tages emailen fra "submit" formen og sådan går jeg udfra?

Det skal lige siges at min viden omkring php er skabt via "lav en ændring, upload, se om det virker, hvis det virker fedt!, hvis ikke, lav en ny ændring osv." altså det er meget basis, så hvis der var én der ville tage sig tid til at kigge det igennem og så skærer det lidt ud i pap, ville det være rigtig lækkert!

mvh.

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2010 11:51 af Bruger #15935
Du har jo din email string $email, som indeholder $_POST['email'].

Så skal du bare sætte $to til at være $email.
Altså: $to = $email i stedet for $to = "someone@example.com";

Mail funktionen bliver automatisk kørt når brugeren trykke på register og alle felter er udfyldt. Det går jeg i hvert fald ud fra :)

lækkert tusind tak for din hjælp!

<< < 12 > >>
t