Auto welcome email til nye brugere, og noget med autu refresh.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa,

Jeg er ny her, så bær lidt over med mig!.

Jeg er stødt på et meget træls problem. Problemet ligger i at når en ny bruger forsøger at registrere sig på min side, men kommer til at trykke noget forkert (f.eks. når han skal indtaste password igen og måske laver fejl), og så klikker på "register" så "refresher" siden og brugeren skal derfor indtaste alle sine oplysninger på ny, og dette fortsætter til brugeren har lavet en 100% fejlfri indtastning.

Det jeg godt kunne tænke mig var at det kun var f.eks. password der forsvandt ved forkert indtastning, ligesom her på siden, og så alle andre felter blev stående?

min register.php fil er her så i kan se hvilke fejl der skal rettes for at komme problemet til livs:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det andet jeg godt kunne tænke mig var at byde mine nye brugere velkommen med en simpel velkomst email, hvor brugernavn og password er i, hvordan får jeg nemmest sat det op i php? altså der skal jo tages emailen fra "submit" formen og sådan går jeg udfra?

Det skal lige siges at min viden omkring php er skabt via "lav en ændring, upload, se om det virker, hvis det virker fedt!, hvis ikke, lav en ny ændring osv." altså det er meget basis, så hvis der var én der ville tage sig tid til at kigge det igennem og så skærer det lidt ud i pap, ville det være rigtig lækkert!

mvh.

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2010 11:51 af Bruger #15935
Det er vel meget naturligt at den gør det, for det indtastede er jo ikke på nogen måde blevet "gemt". Jeg ved ikke om man kan gøre det ved at lave et mellemtrin, før man kommer over i registrer.php

Når brugeren trykke på register så bliver alle de indtastede informationer gemt i $_POST[];
Du kan jo gøre sådan at de forskellige felter viser hvad der er gemt i deres $_POST.

f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så bliver $_POST informationen for username vist i input-feltet for brugernavn. Og hvis der ikke er nogen information, så bliver der ikke vist noget, hvilket jo også er fint nok.

Du kan også altid gemme informationerne i en cookie, sådan at de også er der når brugeren trykker på refresh og rydder alle $_POST informationer.

Når brugeren trykke på register så bliver alle de indtastede informationer gemt i $_POST[];
Du kan jo gøre sådan at de forskellige felter viser hvad der er gemt i deres $_POST.

f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så bliver $_POST informationen for username vist i input-feltet for brugernavn. Og hvis der ikke er nogen information, så bliver der ikke vist noget, hvilket jo også er fint nok.

Du kan også altid gemme informationerne i en cookie, sådan at de også er der når brugeren trykker på refresh og rydder alle $_POST informationer.

har lige siddet og leget lidt med det nu, og kan ikke rigtigt få det til at fungere, når jeg indsætter $_POST[username] i value så viser den det bare konstant :S

mvh

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2010 14:23 af Bruger #15935
Hey Christan,
du skal tilføje print/echo først :)

ex:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hey Christan,
du skal tilføje print/echo først :)

ex:
Fold kodeboks ind/udKode 

det virkede jo! mange tak!

Kan du / i så også hjælpe mig med auto emailen der ? :)

Hov. Glemte at $_POST skulle echos i mit tidligere indlæg. Godt at der er andre der kan rette mine fejl :P

Jeg har lavet 3 forskellige udgaver af at vise tidligere postet information i et input felt :)

Nu har du godt nok noget der kan bruges. Men håber at det her måske også kan hjælpe dig lidt.
Om ikke andet, så giver det dig et indblik i at der tit er mange løsninger :)

Den første er simplet lavet med $_POST-information der bliver vist i input feltet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan ses her

Den anden bruger cookies. På den måde bliver informationen vist, selv om informationen i $_POST skulle være blevet clearet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan ses her

Den tredje er en bladning der selv finder ud af om informationen skal findes i $_POST eller cookies.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan ses her

Der gælder selvfølige for alle tre at hvis de ikke kan finde noget information, hvis man f.eks. har clearet sin cache eller har slettet sine cookies, eller aldrig har været på siden før, at der ikke bliver vist noget i felterne.

Håber det hjælper og at det er forståeligt :)

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2010 15:52 af Bruger #13363
Hov. Glemte at $_POST skulle echos i mit tidligere indlæg. Godt at der er andre der kan rette mine fejl :P

Jeg har lavet 3 forskellige udgaver af at vise tidligere postet information i et input felt :)

Nu har du godt nok noget der kan bruges. Men håber at det her måske også kan hjælpe dig lidt.
Om ikke andet, så giver det dig et indblik i at der tit er mange løsninger :)

Den første er simplet lavet med $_POST-information der bliver vist i input feltet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan ses her

Den anden bruger cookies. På den måde bliver informationen vist, selv om informationen i $_POST skulle være blevet clearet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan ses her

Den tredje er en bladning der selv finder ud af om informationen skal findes i $_POST eller cookies.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan ses her

Der gælder selvfølige for alle tre at hvis de ikke kan finde noget information, hvis man f.eks. har clearet sin cache eller har slettet sine cookies, eller aldrig har været på siden før, at der ikke bliver vist noget i felterne.

Håber det hjælper og at det er forståeligt :)

Det alt for nice det der Tommy!, tak for din tid!, har du også styr på sådan noget auto email noget som jeg også godt kunne tænke mig ? :)

Det er faktisk meget simpelt
Der skal du bruge phps mail funktion.

Den kan du læse en masse om her.
http://php.net/manual/en/function.mail.php
http://www.w3schools.com/PHP/php_mail.asp

Du skal bare kalde mail funktionen der hvor dit script sender alt til databasen, efter at du har brugt alle dine else if sætninger til at tjekke om alt er i orden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber at det er sat det rigtige sted. Det er svært at finde rundt i alt det else if :P

Det er faktisk meget simpelt
Der skal du bruge phps mail funktion.

Den kan du læse en masse om her.
http://php.net/manual/en/function.mail.php
http://www.w3schools.com/PHP/php_mail.asp

Du skal bare kalde mail funktionen der hvor dit script sender alt til databasen, efter at du har brugt alle dine else if sætninger til at tjekke om alt er i orden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber at det er sat det rigtige sted. Det er svært at finde rundt i alt det else if :P

okay hvordan skal det så fixes så den automatisk sender til den email som brugeren har intastet da han registrede ? :)

Du har jo din email string $email, som indeholder $_POST['email'].

Så skal du bare sætte $to til at være $email.
Altså: $to = $email i stedet for $to = "someone@example.com";

Mail funktionen bliver automatisk kørt når brugeren trykke på register og alle felter er udfyldt. Det går jeg i hvert fald ud fra :)

<< < 12 > >>
t