header.php med stylesheet i forskellige mapper

Tags:    php

For at gøre det lidt mere overskueligt har jeg oprettet nogle mapper, og lagt alle filerne i de forskellige mapper:

admin
images
includes
template
forum
index.php

I mappen includes har jeg en fil som hedder header.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Det gør så at stylesheet virker fint i index.php som ligger i roden.

Mit spørgsmål er så hvordan får jeg stylesheet i header.php at virke på sider som f.eks ligger i mappen admin? så nytter det jo ikke at den linker til href="template/layout.css"

Eller må jeg oprette en ny fil som hedder header1.php til at bruge i mappen admin

og header2.php til at bruge i mappen forum?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske kan du bruge absolute paths i stedet for relative.

eller måske /../template/layout.css

Du kunne jo gøre som Jesper skriver, eller du kunne tilføje en <base href="/" /> og <base href="/admin/" /> til headeren, så ville den del være løst.

Ellers kunne du jo lade de to interne applikationer fungere uafhængigt af hinanden.

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2010 00:12 af Bruger #10216
Jan du skriver det jo heller ikke som Jesper siger du skal, du mangler en /
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/template/layout.css">

Du kan skrive <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/test/template/layout.css">

Så vil det også virke når du uploader, forudsat at stien er det samme, inklusiv mappen "test".

Hvis dit style sheet ligger i http://eksempel.dk/template/layout.css, så skriver du href="/template/layout.css"

Hvis jeg skal bruge det samme stylesheet i filerne:

index.php
admin/login.php
admin/index.php

Så nytter det jo ikke at skrive følgende i min includes/header.php?
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2010 00:04 af Bruger #15908
Har prøvet de forskellige forslag i er kommet med, men kan stadigvæk ikke få det til at virke. :(

Hvis jeg skriver <link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://localhost/test/template/layout.css">

så virker det, men ved ikke om det er den optimale løsning?

Du kan skrive <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/test/template/layout.css">

Så vil det også virke når du uploader, forudsat at stien er det samme, inklusiv mappen "test".

Super, nu virker det.

Tak for hjælpen

t