Delphi Software Udvikler Drømmen

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hej allesammen, har lige registreret mig her på Udvikleren, redigerede min profil, tilføjede referencer og teknologi, og vil nu lave den post som faktisk er grunden til at jeg er her.

Jeg går i 8. Klasse i det sydlige Danmark, og jeg bruger faktisk næsten al min fritid på at programmere små apps og lignende i Delphi 2010.

Jeg vil gerne være en professionel Delphi Software Udvikler, og for at blive det skal man vel have en uddannelse. (duh)

Problemet er, at jeg ved ikke hvad jeg skal efter 9. for at blive hvad jeg vil være. For det første er jeg ikke specielt skarp til matematik eller fysik, men gør alt hvad jeg kan! For det andet, ved jeg ikke hvilken vej jeg skal. HTX? Hvad så bagefter? Og hvor lang tid tar det?

Som sagt, det er Delphi jeg vil uddannes i, det har jeg valgt, selvom folk skriver alt muligt med at "Delphi er ikke professionelt" og hvad ved jeg ikke. Det er jeg da ligeglad med, det er sku da software der kommer ud i sidste ende, ligemeget hvilket sprog man vælger!

Jeg ved ikke om nogen af jer har hørt om CoffeeCup's HTML Editor. Den er skrevet i ren Delphi, og jeg kender udvikleren. Han arbejder hjemmefra, og hans løn er da i hvert fald over gennemsnittet. Han kender næsten alt til Delphi, og han hjælper mig med at lære de forskellige ting i Delphi.

Så jeg vil gerne vide, er der en måde jeg kan blive uddannet som Delphi udvikler her i Danmark?

Tak for opmærksomheden.

- Jeff

Engelsk på A er ikke noget problem! :D

Matematik på A, dræb mig bare nu ...

Assembly, det kommer jeg nok aldrig til at lære! xD

Ihvertfal, jeg håber jeg kommer til at tjene på at programmere. Forskellen ved at programmere og matematik er, at i programmering, kan du se om det du har lavet virker. :P

HTX, er det da ikke alt muligt med strøm? Det er jeg ikke for skarp til, kan knapt nok lave et ordentligt kræsløb :S

HTX behøves ikke at handle om el. Jeg vil forslå dig at kigge på de gymnasier(både STX, HTX og HHX) der er i dit område, og så finde det gymnasie med den studie retning du syntes lyder mest interresant/sjovest. Når du først har en studenter eksamen, ligemeget hvilken har du allerede åbnet rigtig mange døre. Jeg tror det er langt lettest at gennemføre gymnasiet vis man er interreseret i så mange af de fag man har som mugligt. og i worst case scenario kan man altid læse et fag op, vis man ikke har fået taget det på højt nok niveau.

Jeg ville dog alligevel overveje om ikke Mat. A var en god ide, da mange IT uddannelser kræver det. Jeg ved at datalogi gør, og datamatiker kræver det vist på B. Kig på ug.dk under programmør for at se hvilke uddannelser der er (der er mange) og hvilke optagelses krav de har.

Jeg syntes stadig du skal droppe din Delphi religion. Programmer nu, fordi du syntes det er sjovt, lær al det du kan, lad hver med at indskrænke digselv til det du tror, at du måske vil arbejde med om 9 år. Det er ikke dit job endnu, bare gør det du syntes er interresant nu (Delphi lige nu måske, men om nogle måneder vil du måske lave et spil, eller lære om netværks programmering) Ellers tror jeg hurtigt man mister interressen.

Tjah, men hvad hvis man overhovedet ikke kan klare sig, altså hvis man virkelig ikke kan følge med i timerne fordi man ikke forstår det?

Jeg tror ikke jeg dropper min Delphi "religion". Det kan sikkert være at jeg kommer til at bruge Java eller C# på min fremtidige arbejdsplads, men som fritids coder bruger jeg nok Delphi. Hvis man arbejder for fx. CoffeeCup Software som min ven gør, er de vidst lidt ligeglade med hvilket sprog du bruger, hvis du arbejder alene på et projekt (hvilket er tilfældet for min ven). Har hørt at den originale HTML Editor var skrevet i et .NET sprog, og siden forbrugerne blev trætte af det, måtte han genskrive den i Delphi. xD

<< < 12 > >>
t