Jeg går selv i 10. klasse nu (efterskole) og starter på HTX efter sommerferien.
Så vidt jeg kan se skal du bare have matematik på A, så er det ligemeget om du tager HTX, STX eller HHX. Matematik på A giver adgang til alle de IT uddannelser jeg har set (Engelsk B er vist også et krav nogle steder, men det er obligatorisk, i hvert fald på HTX)
Jeg regner med datalogi efter det, men man har jo 3 år til at tænke sig om i, vis man ved man skal på gymnasiet, så det er da i hvert fald en start.
Du skal nok udbrede din sprog horisont lidt. Du skal nok komme til at kode en masse OOP, da det vist er rimlig standerart, men der er mange forskellige OOP sprog, og der er andre fordele/ulemper end lige syntax. Foreksempel køre Java på en virtual maskine, hvilket både giver fordele og ulempler. Det er også hver at tage i betragtning hvilke libaries der allerede findes til sproget.
Jeg er slev lige gået igang med at kigge på python, som ser rigtig fint ud, vis man lige skal bruge et hurtigt script til et eller andet(kan også bruges til store applikationer der, men så vil jeg hellere bruge Java).
Google's sprog "go" ser ud til at være meget anderledes end andre sprog. Det har jeg også overvejet at kigge lidt på.
Og nu når jeg skal på HTX skal jeg have fat i en af de der seje graf lommeregnere, som man kan programmere til. Så skal jeg igang med noget assembly, man kan vist også skrive programmer til dem i en BASIC dialect, og mon ikke der findes en C compiler også?
det jeg prøver at sige er, at der er mange sprog, til mange forskellige opgaver, og det kan være sjovt at lege med de forskellige for at se hvad de kan.
Til sidst vil jeg lige kommentere på din signatur. "Du får hvad du betaler for" kan mugligvis bruges mange steder, men i programmerings verdnen er det ikke altid sandt. Tror i hvertfald ikke 1337 h4x0rs som Richard stallman og Linus Torvlads vil give dig ret i det
Og nu tilbage til forberedelse til Tysk eksamen... somtimes i feel like im wasting my time...
Indlæg senest redigeret d. 05.06.2010 15:46 af Bruger #13669