Tags:
html
css
Hej udviklere..
Jeg har lavet en hjemmeside som består af en masse indhold, og i den ene side ligger et embed med en lille flashanimation i. Indholdet bliver hentet fra database, og flashembed forbliver på min index-fil og går derfor igen når man klikker rundt.
Embeded har jeg puttet i en html-fil for sig selv, og brugt iframe til at hente den.
Det er også lykkedes helt fint, men mit spørsmål er så:
- Hvordan får jeg det arrangeret sådan, at når man klikker rundt på siden, så undlader mit iframe at loade... sådan at alt andet loader, men flash-animationen i min iframe bliver ved med at afspille i stedet for at loade på ny hver gang..
Håber det gav mening.
På forhånd tak.
1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
det kræver at hele din hjemmeside er lavet i framesets / frames, eller at du bruger javascript / ajax kald for at opdatere rundt omkring. Den teknisk nemmeste at implementere på din hjemmeside, er naturligvis framesets / frames, men der er bare rigtig mange ulemper ved dette. Det er der sådan set også ved ajax, såfremt du ønsker søgemaskinerne skal kunne indeksere din hjemmeside bedst muligt.
Hvis det er ligemeget, så kan du sådan set bare kaste dig ud i enten ajax eller framesets.