Men er det helt samme koncept som java så, altså borstest fra at python programmet både kompilere til byte code og køre programmet, istedet for at det er to forskellige programmer(javac og java).
Men hvad så med interactive mode, kompilere den så en linje/funktion af gangen?
Du siger det er når man loader et modul, men jeg kan se, at der er kommet en ashift.pyc ved siden af ashift.py efter jeg har kørt scriptet....
Du behøver ikke kompilere for at køre et python program men det skal du med java. Tror ikke den kompilere i interactive mode det bliver vist bare sendt "ned gennem" python til processeren.
Den .pyc du får er fordi du har kørt et program som importer et modul, her ashift. Moduler i python er besvarende til en fil. De moduler der bliver importeret bliver compilet. En compilet fil har endelsen .pyc. Man kan også falde over .pyo filer som er compilerede moduler som også er blevet optimerede.
I java skal alt kompileres før det kan køres. I python behøver intet at blive kompileret typisk bliver importerede moduler det, hvilket jeg tror er for at forøge hastigheden.
Om et interactive mode eller ej tager den det en linje ad gangen. Den kompilerer også en linje ad gangen men tror ikke den tjekker efter fejl før det bliver kørt.
Indlæg senest redigeret d. 31.05.2010 21:54 af Bruger #14645