CSS og footerlinks?

Tags:    html css

Hej alle,

Min hjemmeside har en linkstruktur, hvor alle mine (under)sider linker til hinanden via footerlinks.
Efterhånden som min side vokser, bliver det et større og større arbejde, at opdatere disse footerlinks på hver enkelt side.

I den forbindelse ville jeg høre, om der er nogen, der kender en smartere løsning, end den jeg anvender nu?

(Det der ville være optimalt, ville være at jeg kun skulle opdatere linksne ét sted.)

Jeg anvender kun HTML/CSS.

På forhånd tak.

/Jesper

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
pyha jeg har lige taget et kig på din side og det må da være noget af et arbejde at holde den side opdateret kun ved hjælp af html og css. imponerende! :)

Det kunne nok løses ved at lave en usynlig iframe i bunden som inkluderer en side hvor alle dine links står.

Jeg vil dog anbefale dig at kigge på nogle open source CMS systemer, da de virkelig ville kunne øge din effektivitet i forhold til at foretage opdateringer på siden, men hvis du kan leve med den foreslåede løsning så er det i hvert fald en mulighed :)

Der er vel ingen grund til at bruge masser af tid på at flytte alting over i et CMS.
Har du mulighed for enten at bruge ASP eller PHP, så kan du lave det som include, således at du kun skal ind og rette i en fil.

Well efter som han stadig tilføjer nyt indhold til siden, understregede jeg bare at han ville kunne spare meget tid ved at anvende et CMS system. Men ja en include sætning kunne selvfølgelig også løse det :)

Hej Steffen og Per,

Tak for svar.

Jeg går nok med iframe-løsningen for nu - og PHP/ASP på sigt.

Indlæg senest redigeret d. 30.05.2010 21:41 af Bruger #15918
t