begynder php

Tags:    php

Hej, Jeg er helt ny med Php.

Og har prøvet at læse om hvordan jeg kommer igang med at lave en side, men jeg støder hele tiden på at man skal downloade noget php, og apache server, men skal jeg også det hvis jeg har et webhotel der understøtter php.
og hvis jeg vil lave noget med databaser, hvordan får jeg fat i phpmyadmin, og skal det downloades eller er det på nettet man kan logge ind.

Hvordan kan jeg komme igang med at lave database baseret php?
Oh hvordan ved jeg hvilke versioner jeg skal bruge?

Håber der er nogle som kan hjælpe?

- Kischi

Hvis du bare uploader dine ting til dit host der HAR php, er det ligemeget om du selv har det (med mindre du vil prøvekøre dine ting på din egen pc)

PhpMyAdmin kan du oftest finde i brugermenuen hos dit host.

"Hvordan kan jeg komme igang med at lave database baseret php?": Godt råd.. Læs artikler her på udvikleren.dk :D -Du kan også finde enkelte fine artikler på rowl.dk

Og hvilken version du skal bruge? Vil da råde dig til at bruge den nyeste version :) 5.x.x :D

Tusind tak for hjælpen, det var godt, nu har jeg ihværtfald downloadet og installeret wampserver.
og jeg har oprettet en mysql database, og så langt så godt.
Men nu er jeg stødt på et nyt problem.

jeg har oprettet en simpel php side i dreamweaver, som jeg lige ville teste på min localhost, så jeg skrev bare "test af server"
filen hedder index.php
Men når jeg skriver i adressefeltet "http://localhost/index.php" så kommer jeg frem til wampserverens hompepage. Er det fordi filen er det forkerte sted? eller ved du hvad problemet kunne være, hvor ser man ikke den index fil jeg har lavet?

Håber du kan hjælpe, tak.

- Kischi

ok, nu erdet lige en lille rettelse, efter jeg har haft min computer slukket i nat og jeg så tændte den imorges, nu når jeg går in på: http://localhost/index.php ser jeg ikke noget bare en hvis blank side.

Er der nogle som ved hvad problemet er?

og også hvis jeg prøver at put wampserver til online, kan jeg ikke, jeg får bare en fejlmeddelelse hvor der står: could not execute

menu item (internal error)
[exception]could not perform service action:
the service has not been started.

hvis der er nogle som kan hjælpe med disse problemer ville det være til stor hjælp. jeg ved ikke om det en problem løst, også ville løse det andet.

- Kischi

har du skrevet

<?php

echo "Dette er PHP";

?>

i din index.php fil?.

hvis det er vil jeg gerne hjælpe dig over teamviwer, bare send mig din msn over privat post så kan jeg hjælpe dig via det :)

Hej igen, nu har jeg faktisk lige fået løst problemet, jeg skulle bare logge af skype fordi det brugte hvist samme port.

Men ellers tak for hjælpen :-)

Men problemet med at vise siden er, at selve WAMP-Servers forside ligger på localhost/index.php

Opret en mappe i din www mappe, og gå ind på localhost/mappe :D

Ja tak for hjælpen, det gjorde jeg også. så nu virke det. tak for det :-)

t