Tyskland forbyder åbne trådløse netværk - følger Danmark efter?

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Pladebranchens sidste stik i Tyskland: Nu kan Wlan-ejere retsforfølges, hvis deres netværk bliver misbrugt. Dansk ekspert frygter, at praksissen også kommer her til landet.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4358&cst=4

Umiddelbart synes jeg det er kujonagtigt og på linie med "Won't anybody think of the childreeeeeeeen?!" argumentationen at sætte alle privatlivsfortalere i bås med kriminelle, vel vidende at det langt fra er der de hører til.

Hvad The Pirate Bay har af kriminel baggrund kommer ikke mig ved. Jeg bruger ikke servicen. Min ret til at bestemme over mit eget netværk og over hvad regeringen ved om min internetfærden kommer før hensynet til virksomheder, der forurettes af nogle for mig vildt fremmede mennesker.

Du indkalder heller ikke samtlige danskere af mellemøstlig afstamning i landet til forhør fordi én ukendt mørklødet gerningsmand har lavet en bombetrussel. Der må aldrig være plads til den slags skyden med spredhagl, og da slet ikke når det udelukkende er industrien og nogle pengemænd der står for skud.

Kryptering mig her og kryptering mig der. Folk der stjæler film på nettet kan også (i de fleste tilfælde) hacke en kryptering, eller snyde sig vej til den. Det er ikke meget sværere at hacke en WEP kryptering (som pt. stadig er meget brugt) end at google "WEP HACKING". og folk der stjæler film har vel heller ikke noget problem med at hacke/stjæle internet.. Kryptering hjælper ikke det store, medmindre dem der vælger at kryptere ved noget om det, hvilket de ofte ikke gør. (No offence, som sagt synes jeg heller ikke der er nogen idé i at kryptere da jeg ikke kender den husstand hvor der er en computer som ikke selv har adgang til internettet). Hvis man mener at kryptering er godt, kan man jo bare sige det til dem der stjæler, de kan jo bare kryptere det de sender / modtager.. Det eneste der med sikkerhed kan vise hvem man er på internettet (stadig ikke helt sikkert) er vel ens M.A.C. addresse..

Det eneste der med sikkerhed kan vise hvem man er på internettet (stadig ikke helt sikkert) er vel ens M.A.C. addresse..

MAC adressen kan spoofes...og selvom man ikke gør, så kan man ikke se den forbi første router.

<< < 12 > >>
t