Række af floatede div'er med samme højde?

Tags:    html css

<< < 12 > >>

Hjælp!

Jeg er ved at style et forum ved hjælp af div'er og stødte på det problem at når jeg gør:

Fold kodeboks ind/udKode 

og

Fold kodeboks ind/udKode 

Så står rækkerne af fora ikke ligefrem lige, de er derimod af helt forskellig højde.

Hvordan laver jeg alle og en div har samme højde?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ind og arbejde med pixels i stedet for procent når det gælder højde. Bredde kan man som standard tage i procent, men ved højde skal man lige have lidt fixes ind i koden, og kan ikke lige huske hvordan det nu lige er med det, men ved at det er noget besværligt.

Så brug pixels i stedet for procent - så er det lettere at styre ;-)

Jeg mener du kan lave et lille hack ved at give div'erne noget padding og margin. Det kan dog introducere nogle nye fejl, men det finder du nok ud af.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.05.2010 17:55 af Bruger #3275
Nu gør det jo en forskel at du har 2 linier i det ene felt og kun billeder i de andre

Kan du ikke give et link i stedet for noget kode ude af kontekst, så vi kan se hvad du mener?

Umiddelbart ser det ud til at det du er ved at lave er en tabel, og hvis det er tilfældet skal du bruge <table>, men uden at kunne se siden som helhed er det umuligt at sige om det er tilfældet.

Tak for dit svar.

Mit problem er at højden varierer når der er mere indhold i en af dem end der er i den anden. Men det give vel sig selv.

"...og kan ikke lige huske hvordan det nu lige er med det, men ved at det er noget besværligt.
"

Øv. Andre?

" et lille hack ved at give div'erne noget padding og margin"

Jeg får en masse luft forneden. Grunden til at div'erne skal have samme højde er så jeg kan give dem baggrundsfarver, kanter og/eller baggrundsbilleder.

" 2 linier i det ene felt og kun billeder i de andre "

Det er en fejl, i virkeligheden har jeg et ikon billede først, efterfulgt af et vilkårligt antal linier og dernæst emner|indlæg|info om sidste indlæg.

Måske jeg bare skulle bruge tabeller til mit forum :(

Det som jeg er ved at lave er en tabel, men med tabellers dårlige ry tænkte jeg at jeg ville lave en div tabel, men det er der vel ikke nogen grund til, så jeg accepterer at jeg må tilbage til at kode tables lige til dette formål.

Tak for jeres tid, det var lærerigt.

Her er i øvrigt et eksempel på den metode jeg nævnte

http://www.alphapapahotel.com/equal-height-div-columns-100-percent/css/

Hvis du er ved at lave en tabel, så synes jeg du skal bruge en tabelstruktur! Det andet er noget pjat - tabeller er ikke onde, de er bare ikke supergode til layout af hele din hjemmeside, men de er perfekte til at lave tabeller - som er det du er ved at lave.

Aha, overflow! Jamen så virker det jo lidt igen...

Tabeller er netop ikke onde, men til mine uprofessionelle formål er det kun godt at eksperimentere lidt og finde ud af hvad man har af muligheder for at gøre tingene. Jeg bryder mig ikke om ikke at være i stand til at lave noget i kode som egentlig er muligt.

<< < 12 > >>
t