Search and Destroy

Tags:    java

Okay, overskriften var kun til at peppe indlægget lidt op :)

Nej, det egentlige problem er, at jeg leder efter en metode hvorpå jeg kan fjerne alle forekomster af et specifikt ord.

F.eks. "Jeg gik måske en tur, den varede måske 20 minutter. Jeg siger måske fordi jeg ikke er sikker. Det er du måske?"

Hvordan fjerner jeg alle måske'erne i strengen? Det skal gøres med indexOf(), replace() og en løkke.

På forhånd tak!

Jeg har godt nok ikke programmeret i java, men i csharp ville man gøre det ved at lave en løkke hvor man siger at så længe indexof("måske") er over eller lig med 0 skal man replace("måske",""). Dvs. løkke køre så længe at indexof kan finde måske(jeg går ud fra at hvis indexof ikke kan finde måske returner den værdien -1), vil replace lave "måske" om til ingen ting("").

Perfekt. Jeg havde allerede forsøgt den løsning, men havde (ser jeg nu) lavet en anden fejl, så det ikke virkede.

Tusind tak :)

Okay, overskriften var kun til at peppe indlægget lidt op :)

Nej, det egentlige problem er, at jeg leder efter en metode hvorpå jeg kan fjerne alle forekomster af et specifikt ord.

F.eks. "Jeg gik måske en tur, den varede måske 20 minutter. Jeg siger måske fordi jeg ikke er sikker. Det er du måske?"

Hvordan fjerner jeg alle måske'erne i strengen? Det skal gøres med indexOf(), replace() og en løkke.

På forhånd tak!

Hvorfor i alverden bruge index og replace? Kan du ikke bare bruge den indbyggede "replaceAll" metode på strings?

Jo, havde godt set den. Men er ved at lære Java og den anden måde giver en bedre forståelse af det hele :)

t