else if

Tags:    delphi

Hej...
Jeg sidder her og kan ikke få en else if sætning til at virke, kunne det godt...
mMn da jeg har været væk et godt stykke tid, og koncentreret mig om urmageri, har ikke arbejdet med delphi i MEGET lang tid...

Men her er sætningen, hvad er der i vejen??
Fold kodeboks ind/udKode 



Det skal lige siges at den kommer til at have mange flere elseif's, men det er vel under ordnet nu. jeg kan jo bare skrive uendeligt mange elseif's, ik?

Best regards Rune B

******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
plejer det ikke at være

if
else if
else if
else if
else

altså ikke
if
else
if
else

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk



Hej...
Jeg sidder her og kan ikke få en else if sætning til at virke, kunne det godt...
mMn da jeg har været væk et godt stykke tid, og koncentreret mig om urmageri, har ikke arbejdet med delphi i MEGET lang tid...

Men her er sætningen, hvad er der i vejen??
Fold kodeboks ind/udKode 



Det skal lige siges at den kommer til at have mange flere elseif's, men det er vel under ordnet nu. jeg kan jo bare skrive uendeligt mange elseif's, ik?

Best regards Rune B

******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************

Alt er godt

---
Ja, hvis du har skrevet præcis den kode som står der er der i hvert fald en tydelig fejl. når du skal tjekke eller tilføje en værdi til en text/string skal du huske at putte teksten imellem to af disse ' '. Du skal ikke bruge gåsetegn som du gøre i første tjek, og i de andre har du slet ikke skrevet nogen.
ex. emm.Text := '29.63';

[Redigeret d. 30/07-05 11:22:22 af Peter Lehim Pedersen]



hvis du altid tjekker op på om værdien af din streng er en tal repræsentation burde du måske overveje at convertere strengen til en integer og så bruge en switch/case i stedet for alle de der if sætninger.

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/



hvis du altid tjekker op på om værdien af din streng er en tal repræsentation burde du måske overveje at convertere strengen til en integer og så bruge en switch/case i stedet for alle de der if sætninger.

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/



det er selvfølgelig rigtig nok... men det er lidt federe at have en præcis 1000 linier lang elseif sætning.. hold kæft det var kedelig at skrive til sidst!!!!!
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



hvis du altid tjekker op på om værdien af din streng er en tal repræsentation burde du måske overveje at convertere strengen til en integer og så bruge en switch/case i stedet for alle de der if sætninger.

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/



det er selvfølgelig rigtig nok... men det er lidt federe at have en præcis 1000 linier lang elseif sætning.. hold kæft det var kedelig at skrive til sidst!!!!!
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************

******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



t