Oprette en ny html side vha php

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej,

Kan man få et php-script til at oprette en ny side vha af scripting?

Altså så man direkte fra hjemmeside opretter et nyt dokument, f.eks. et html dokument. Sådan et slags mini csm system.

På forhånd tak!

Mvh Bjarke

26 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har fulgt med i denne tråd, og har med det prøvet noget nyt.
Nu syntes jeg at det er så sjusket at al kode står på en lang linie, hvordan er det man får det til at skifte linie.

Det sidste kodeeksempel virker forøvrigt ikke, man får bare en fil der hedder 1 uden noget "efternavn" .html

nl2br funktionen.

EDIT: Havde so sædvanligt overset side 2...

Indlæg senest redigeret d. 27.05.2010 13:10 af Bruger #11328
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 18.05.2010 13:08 af Bruger #12245
..eller.
Fold kodeboks ind/udKode 

(;

Hvor vil fwrite tilføje teksten, I toppen eller bunden? Og kan man gøre noget for at fx at indsætte teksten midt i side, fx lige efter en kendt streng?

Hej,

Kan man få et php-script til at oprette en ny side vha af scripting?

Altså så man direkte fra hjemmeside opretter et nyt dokument, f.eks. et html dokument. Sådan et slags mini csm system.

På forhånd tak!

Mvh Bjarke

<?php
$f = fopen("mypage.html", "w");
fwrite($f, "<html><body><center><h1>Hello, World!</h1></center></body></html>");
fclose($f);
?>

Vildt simpelt!

Kan man lave en html form, som man kan udfylde og sende til scriptet?

Tusinde tak!

Jeg kan ikke give Robert point??

Kan man gøre sådan at man kan oprette flere dokumenter fra samme form? F.eks. mypage1.html, mypage2.html osv....?

Tusinde tak!

Jeg kan ikke give Robert point??

Kan man gøre sådan at man kan oprette flere dokumenter fra samme form? F.eks. mypage1.html, mypage2.html osv....?

nøjagtig lige så mange du vil...bare lav flere form felter som alle hedder 'content[]'. Så kan du tilgå dem som et array i PHP.

Jeg samler ikke på points så du kan bare beholde dem.

Tak Robert!

Jeg tænkte dog mere på en metode der var lidt mere dynamisk. Ikke så meget hardcoding.

Kan man ikke skrive i scriptet at hvis: mypage[1].html findes allerede så opret mypage[2].html osv..

<< < 123 > >>
t