Dynamisk portfolio side?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg skal hjælpe en veninde med at bygge hendes portfolio side. Hun kunne godt tænke sig at kunne oprette nye sider med forskelligt indhold og derefter skal siden så komme frem i menuen under "WORKS".

I kan se siden her: http://www.againstyourrecords.dk/sarasg/Site/works_menu.php

Er der nogle gode forslag til metoder man kan bruge til formålet? Evt. nogle gode tutorials.

På forhånd tak!

Mvh Bjarke

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du laver en række sider med forskellige opbygninger, gemmer dem som .tpl

I filerne laver du så forskellige "symboler" som viser hvor de forskellige ting skal placeres.

I mit eksempel er det symbolet [@Tekst] dvs. i .tpl filen hvor [@Tekst] står, det vil være muligt at ændre til noget andet vha. den klasse jeg gav dig...

Indlæg senest redigeret d. 17.05.2010 20:36 af Bruger #7728
Det kunne godt virke som om den bedste løsning i det her tilfælde kunne være et CMS, der er der rig mulighed for at oprette nye sider, sætte nye link ind i menuen og så videre.

Hej Per,

Tak for svaret. Jeg har også kigget lidt på nogle af de mange CMS løsninger der er. Men er der ikke en simpel måde man kan lave en slags PHP template ting? Altså således at jun f.eks. har 3 skabelon sider at vælge imellem?

Mvh Bjarke

Bjarke dit forslag kan sagtens lade sig gøre, hvis hun ønsker at hver "reference" skal se anderledes ud...

Skriv gerne hvad du vil bruge, så kan vi hjælpe dig på vej...

Her er et forslag:

template.class.php
Fold kodeboks ind/udKode 

example.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Lav så fx. 3 filer kald dem fx. Fil1.tpl, Fil2.tpl osv..

Fil1.tpl
Fold kodeboks ind/udKode 

@Noget bliver så erstattet af $Data['Tekst'] som er en del af noget fra databasen...

dvs. $Data er dataen fra databasen!

Overstående er ikke testet, bare en retningslinie...

Overstående er ikke testet, bare en retningslinie...

Jeg har kigget lidt på nogle template engine scripts, men jeg kan ikke helt gennemskue dem. Opretter de nye dokumenter hvor man selv lavet indholdet? Eller skal man have oprettet f.eks. 10 sider man så efterfølgene kan redigere i?

Mvh Bjarke

Umiddelbart er der vel til at begynde med ikke det store behov for et template system. Du kunne vel i stedet give hende en wysiwyg editor hvor hun kan skrive indholdet og edit det som hun ønsker det.

Hun kan så bruge editoren til at lave hver side

Et menu system til at redigere menuen:

Så skal du bare vise menuen og hente en af hendes wysiwig sider.

Indlæg senest redigeret d. 17.05.2010 18:02 af Bruger #5620
Men kræver det ikke at jeg har oprettet 100 .tpl filer? Hvis hun vil have mulighed for at lave 100 sider?

Jeg kunne godt tænke mig et system der via en skabelon/html-form generere et helt nyt dokument med samme egenskaber som .tpl systemet virker.

Mvh Bjarke

Nu står jeg snart af..., altså er her tale om styles eller er der tale om totalt ændringer af hver side...

<< < 12 > >>
t