Data struktur

Tags:    php

Hej Udvikleren.

Jeg har støt på et lille problem. Jeg er ved at kode, et slags online spil i PHP, og er løbet lidt ind i en mur. Er nemlig stadig nybegynder.

Jeg kunne tænke mig, at spillernes evner ville blive gemt sammen med deres profil i MySQL databasen i et felt som hedder "evner". Jeg har opsat hver evne i en tabel for sig selv, og givet dem et ID. Jeg vil så gerne have at de bliver gemt sammen med profilen på denne måde:

"1;55;23;4;8". Altså ID'et for hver evne bliver gemt i samme felt, adskilt ad et semikolon (eller andet tegn). Jeg ved hvordan jeg skal få det ned i databasen, men hvordan får jeg det ud igen?

Jeg havde tænkt mig noget i retningen af et array som indeholdt evnerne. F.eks.:
evner[1]=22
evner[2]=33
evner[3]=76
Hvor indexet er nummeret som evnen optræd i databasen, og værdien er evne ID'et.

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med denne!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det ville nok være smartere at du laver en mellem tabel som indeholder min. to kolonner: ID på spilleren, ID på egenskaben, og en kolonne med niveau for egenskaben(hvis du bruger den slags)

Jeg takker mange gange for idéen. Jeg tror at det bliver sådan jeg gør det :). Tak.

Jeg vil holde mig til Michael Larsens løsning.

t