Ændring af baggrundsfarve virker ikke i andet en IE

Tags:    javascript

Hejsa,

Jeg bruger følgende stykke kode til at ændre min baggrundsfarve på en <td> som jeg har.

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne bliver så aktiveret af f.eks:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan kun få den til at virke i IE. Chrome og Firefox virker ikke.

Siden jeg ikke er så god til javascript er det lidt svært for mig at lure hvorfor det ikke virker.

Håber I kan hjælpe!

http://www.w3schools.com/jsref/dom_obj_style.asp

Det må være

function check(elm)
{
elm.style.backgroundColor = elm.value;
}

onclick="check(this)"

Anchor har dog ikke en value attribut, brug ex rel="#color"

og ret til elm.rel

/J

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2010 13:31 af Bruger #5789
Som Jokke skrev hedder det ikke ".bgColor", men derimod ".style.backgroundColor".

Men jeg er uenig i hans forslag om at bruge rel. rel angiver relationen mellem dokumentet selv og det dokument der linkes til, og desuden skal den være en liste af keywords separeret af mellemrum. Det vil jeg ikke sige at en farve er. Så jeg ville foretrække ikke at ændre den til rel.

rel bruges ikke til en skid...

Google siger at hvis der står no-follow, så vægter den ikke siden til noget, men no-follow, er ikke en gyldig værdi..

Så skændes du bare videre med google om det.

Skal det gøres 100% rigtigt bør værdien sættes som en color attribut på linket gennem JS, men hvis .style objectet er ukendt, så er x-data nok også for spørger.

Hvad er dit løsnings forslag, eller er du bare uenig i at rel skal benyttes ?

/J

Dette er virkeligt off topic.

Standarden siger man godt må bruge andre værdier end de beskrevne, og no-follow er vel netop et keyword, og det beskriver netop relationen til den linkede side, "det er ikke en side jeg siger god for". Standarden anbefaler så at man beskriver keywordet i en profile, men det er ikke et krav.

Og når nu navnet på attributten ikke har noget med problemet at gøre, så kan jeg ikke se nogen grund til at ændre det fra noget ikke-standard til noget endnu mindre standard. Hvis man skal ændre navnet kunne man fx ændre det fra "value" til "data-color". Så vil det i det mindste følge standarden når HTML5 kommer.

Men igen off topic, sry.

Hejsa begge to,

Mange tak for jeres svar!:)

Jeg har rettet bg.color til style.backgroundColor.

Derud over har jeg løst det med det kun virkede i IE med at skifte

<a href="#" onclick="check(this.value)" value="#fbfbfb">

til <a href="#" onclick="check(x='#fbfbfb')">

Det ser ud til at virke i alle browsere nu.

t