Hej,
jeg har oprettet en kontakt-form på mit website, der skal afsende en mail til mig med brugerens indtastede data og sende en bekræftelsesmail til bruger.
Formen virkede fint i de første tests, men nu er der ikke længere hul igennem...Da jeg ikke har foretaget nogen ændringer i koden, må jeg gå ud fra, at der er sket et eller andet på serveren, der forhindrer min kode i at køre.
Jeg har været i kontakt med min host - One.com - men de har ikke umiddelbart nogen forklaring - andet end det måtte være noget galt med min kode. Jeg har php-fejlmelding slået til i mit kontrol-panel, men jeg modtager ikke nogen fejl -så alt tyder på, koden er ok, og mail-funktionen bliver blokeret på en eller anden måde...
Er der andre, som har oplevet lignende problemer med mail() funktionen på One.com - og i så fald, er der en løsning på dette problem?
PS: Jeg anvender en anden mail-adresse end min one.com adresse som modtager- og afsender-mail - kan det have betydning?
Og lige et bonus-spørgsmål, som jeg skal kigget på, når formen forhåbentlig virker igen:-)
Er mail funktionen i PHP trådsikker? Hvis nej: Nogen bud på, hvordan man fixer dette?
<?php
//Indhent param fra form
$email=$_REQUEST['email'];
$post=$_REQUEST['post'];
$navn=$_REQUEST['navn'];
echo "<html>
<head>
</head>
<title>Arrangement
</title>
<body>";
//Definer beskeder
$msg="Navn: " . $navn . "\n Email: " . $email . "\n Post.nr: " . $post . ".";
$msg_kunde="Hej,\nDu er nu tilmeldt arrangementet!\n
Du vil modtage nærmere information om arrangementet på denne mailadresse";
//Test opgivne mailadresse
if( ereg('^[a-zA-Z][0-9a-zA-Z._]*@[0-9a-zA-Z._]+$', $email)== 0){
echo "<p>Du skal indtaste en gyldig email-adresse</p>";
echo "<a href='tilmelding.html'>Gå tilbage til tilmelding</a>";
}
else {
//Send tilmelding til webmaster
$submit=mail("mig@mail.com", "Tilmelding: Arrangement", $msg, "From: webmaster@mitdomaene.dk");
//Send bekræftelse til kunden
$confirm=mail($email, "Kundearrangementet...", $msg_kunde, "From: webmaster@mitdomaene.dk");
if ($submit && $confirm) {
//Udskriv ny side med tilbagemelding til kunden
echo "<h3>Kære " . $navn . ",</h3> <p>du er nu tilmeldt arrangement og vil modtage
en bekræftelse på tilmeldingen samt nærmere information om arrangementet på denne mail-adresse.</p>";
}
else {
echo "Der er sket en fejl. \nKontakt venligst webmaster på ...";
}
}
echo "</body>
</html>";
?>
Indlæg senest redigeret d. 09.05.2010 15:11 af Bruger #15887