hjælp til preg_replace

Tags:    php

Hey,

jeg har en tekst fra en MSQL DB der, når der bliver tilført noget nyt/redigeret bliver tilført:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dvs ny linje, også resten.

Dog skal den linje ikke være der når man redigerer igen, derfor vil jeg gerne fjerne det fra teksten, men jeg har aldrig arbejdet med preg_replace, og php.net's forklaring synes har jegi ikke fået noget ud af. Startet med følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker ikke, også prøvet med \/ osv. rundt omkring tegnene, som ikke hjælper. Håber nogen der kan hjælpe. Jeg så gerne str_replace med wildcard funktionalitet :D

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lyder som om du skriver en tekst ind i en anden tekst for hver redigering i databasen.

Ville det ikke være lettere at gemme tekst delen i et felt og have et andet felt med sidste redigeringstid eller null hvis aldrig redigeret.

Så skal du bare, når du viser en tekst, teste om redigeret er forskellig fra null, og hvis den er, vise den tid, der er gemt i redigeret.

Det har endvidere den fordel, at du kan rette i, hvordan sidst redigeret vises. Uden at du skal rette samtlige poster i din database.

Indlæg senest redigeret d. 08.05.2010 09:24 af Bruger #5620
Jeg ville personligt også gøre sidst nævnte, det er klart lettest, men ellers kan du prøve at gøre noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er ikke testet, så ved ikke om det virker.

t