Spørgsmål til PhP, tror jeg. (:

Tags:    php

<< < 123 > >>
Heya
Jeg har lige et spørgsmål, til PhP, tror jeg. Jeg er ved at sætte en side op hvor jeg kan downloade diverse filer fra, og jeg har opbygget den i HTML indtil videre.
Men jeg tænkte at jeg ville bruge PhP til at holde en liste med filer der kan downloades opdateret, indtil videre har jeg dog kun kunne få PhP til at udskrive en lister med filer i en given mappe på serveren, ved følgende kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg fandt koden på en anden side skal siges (Jeg er ultra ny til PhP, men tror jeg nogenlunde forstår den.)

Det næste jeg gerne ville, er at den liste der udskrives ved ovenstående kode, bliver en liste med links til de filer der er i mappen. Håber i forstår hvor jeg vil hend - Og forresten, hvis der er et mere egnede sprog en PhP til at lave denne funktion vil jeg gerne vide det. (: Tusinde tak på forhånd.

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2010 18:28 af Bruger #15855
Prøv dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

- Så burde du kunne downloade filerne (:
(er ikke testet)

Jeg har prøvet at teste koden, men der sker desværre det at den kommer med beskeden "Not Found" Så jeg tror den på en måde linker forkert ind? Den henter heller ikke alle filer jeg har liggende i mappe, kun nogle af dem.

Har også et lidt andet spørgsmål, kan jeg få min PhP til at hente info fra et CSS dokument om hvordan tekst og ligende skal formateres?

Beklager hvis det dumme spørgsmål, og nedenfor er den PhP fil jeg indtil videre har opbygget.

Fold kodeboks ind/udKode 

Tror jeg har fundet fejlen i den kode jeg gav dig :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan ikke hente css fra et css dokument (ikke så vidt jeg ved), men du kan jo - via html - linke til et (Som du jo allerde har gjort)
:)

FANTASTISK!!!
Det virker, er der en måde jeg kan få den til at læse i sub-folders også?

Hvis jeg har en ekstra bog liggende i Books\Python
Så udskriver den blot mappe navnet "Python" på siden, sammen med links til de bøger der ellers ligger i Books\

hmm.. Giv mig lige 2 min :) Så skriver jeg lige noget kode :D

Fold kodeboks ind/udKode 

- Du må lige fortælle om det virker :)

(Kun mulighed for at have 2 undermapper åbne)

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2010 20:40 af Bruger #10410
for det første, tusinde tak for hjælpen med alt dette.

Jeg har sat det ind, og den laver godt nok min sub-folder om et til Link, men den linker tilbage til den sammen siden.

Så når jeg klikken på "Python"-mappen, inde på siden, loader den samme side igen, hvor jeg har en liste over bøger i mappen "Books" og et entry kaldet "Python". :)

Så den loader altså ikke indholdet af den valgte mappe? :)

- må jeg lige prøve at kigge på :p
har du et link?

og jah.. Hvad skal man ellers bruge sin tirsdag aften på, når man ikke har nogen lektier for, og alligevel keder sig? (:

Selvfølgelig, her er siden: http://xx.x.x.xxx/

Privat hostede, så ingen fancy URL.

Og tag med jeg dårlig til både pohotoshop og web design, skal helst bare virke til at have filer der er lette at hente når jeg er væk hjemme fra ;)

Indlæg senest redigeret d. 05.05.2010 02:30 af Bruger #15855
Forresten, det kun Kategorien "Books" der er lavet med PhP indtil videre. Og comments virker ikke. Kan ikke få mail senderen til at virke hahaha ;) Men ser da fancy ud

<< < 123 > >>
t