hej
Jeg har et nyhedssystem, som er halvt "hjemmelavet", da jeg kigget på nogle tutorials og copy/pasted en lille smule.
Mit problem er at hvis jeg vil redigere i et nyhedsindlæg, så fortæller den mig at nyheden er opdateret, men den har ikke opdateret noget i min database. koden til edit_news.php er her nedenunder:
- <?php
-
- include("config.php");
-
- if(isset($_POST['submit']))
-
- {
-
- // Set global variables to easier names
- // and prevent sql injection and apostrophe to break the db.
-
- $title = mysql_escape_string($_POST['title']);
-
- $text1 = mysql_escape_string($_POST['text1']);
-
- $text2 = mysql_escape_string($_POST['text2']);
-
- $result = mysql_query("UPDATE news SET title='$title', text1='$text1', text2='$text2' WHERE newsid='$newsid' ", $connect);
-
-
- echo "<b>Nyheden er opdateret med succes!<br>Du viderestilles til forsiden om (5) Sekunder";
-
- echo "<meta http-equiv=Refresh content=5;url=http://www.dev-world.dk/dev-news/admin.php>";
-
- }
-
- elseif(isset($_GET['newsid']))
-
- {
- $result = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE newsid='$_GET[newsid]' ",$connect);
-
- while($myrow = mysql_fetch_assoc($result))
-
- {
-
- $title = $myrow["title"];
-
- $text1 = $myrow["text1"];
-
- $text2= $myrow["text2"];
-
- ?>
-
- <br>
-
- <h3>::Rediger Nyheder</h3>
-
-
-
- <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF ?>">
-
- <input type="hidden" name="newsid" value="<?php echo $myrow['newsid']?>">
-
-
-
- Titel: <input name="title" size="40" maxlength="255" value="<?php echo $title; ?>">
-
- <br>
-
- Text1: <textarea name="text1" rows="7" cols="30"><?php echo $text1; ?></textarea>
-
- <br>
-
- Text2: <textarea name="text2" rows="7" cols="30"><?php echo $text2; ?></textarea>
-
- <br>
-
- <input type="submit" name="submit" value="Opdater Nyheder">
-
- </form>
-
- <?php
- }//end of while loop
-
-
-
- }//end else
-
- ?>
Please hjælp mig, da dette er virkelig irreterende.
PS: det skal siges at jeg kun er nybegynder i php, og har kun leget lidt med det i ca 1½ måned
Indlæg senest redigeret d. 05.05.2010 15:06 af Bruger #4487