HTML table i div

Tags:    html css

Hej.

Jeg har lavet et script der ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

style.css:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg bruger safari, og resultatet af disse scripts er, at der kommer en ca 0.1 cm stor rød (da #ramme'ns background-color er rød) linje rundt om de tre bokse indeni <table> tagget.

Nogen idé om hvorfor denne røde linje kommer?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1. <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

2. Hvorfor bruge table??!

Enig! Det giver ikk' en skid mening..
Brug nogle <div> tags og placér tingene med dem

yes, væk med de tables, og brug div hvis du har styr på det :)

især nu hvor du alligevel allerede har bygget noget af det op i div, så virker det mærkelig at bruge tables sammen med til dit hjemmeside design.

Hej allesammen. Tak for de fine svar.

Grunden til at jeg vil have en table uden om de tre divs, er for at lave en footer i bunden.

Hvis ikke jeg laver en table udenom de tre divs, vil footeren nemlig blive placeret under #toplogo, da #menu og #text har float:left på, og footeren så bare forsvinder ind under dem.

Kan godt være der er en mere simpel måde, det ved jeg ikke, men hvis i kender den, så vil jeg da gerne lige høre den (:

Eh..

Okay, jeg prøvede at placere en <div> mere (kaldet footer), og satte også float:left på.. Det virkede :/

Jamen, så tror jeg faktisk bare jeg laver det med divs :D

Tak til Zynzz for det fine svar, det virkede rent faktisk, det lille mellemrum forsvandt.

Resten af jer skal også have tak for jeres svar (:

Du kan sagtens lave en footer med div tags, det er ikke noget problem. Det eneste tidspunkt, hvor det giver mening at benytte en tabel er, når du har noget data du vil vise struktureret.

t