Jquery tabs ajax og accordion

Tags:    javascript

Jeg er lige begyndt på Jquery, så derfor vil det ikke undre mig at der er en meget simpel løsning på mit problem.

Jeg bruger Jquery UIs tabs og den indbyggede ajax funktion, men den visser ikke accordion og den erstatter mine html enteties med spørgsmålstegn (FF).

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er lige begyndt på Jquery, så derfor vil det ikke undre mig at der er en meget simpel løsning på mit problem.

Jeg bruger Jquery UIs tabs og den indbyggede ajax funktion, men den visser ikke accordion og den erstatter mine html enteties med spørgsmålstegn (FF).

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig.

Den med spørgsmålstegnene , er det ikke et spørgsmål om at ændre doctype?

Det er sikkert fordi du sætter tegnkodningen i et meta tag i stedet for en HTTP header. Når sider hentes gennem XMLHttpRequest ignoreres meta-tagget.

Hvad skal den ændres til? Nu er den <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//DA" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Hvad skal den ændres til? Nu er den <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//DA" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Sorry - my bad - mente selvfølgeligt charset ;)

Det virker ikke. Har sat charset til utf-8.

Nu har jeg fået accordion til at virke, nogenlunde. Det vises nemlig ikke til at starte med, men klikker man sig igennem de forskellige overskrifter virker det.

Jeg har nu fået accordion til at virke fuldt ud, men mangler stadig æ,ø og å.

Jeg har nu fået accordion til at virke fuldt ud, men mangler stadig æ,ø og å.

Prøv med iso-8859-1 i stedet for utf-8

Det virker heller ikke.. Det vises rigtig nok hvis man går ind på siden, men ikke når den hentes igennem ajax...

Det virker heller ikke.. Det vises rigtig nok hvis man går ind på siden, men ikke når den hentes igennem ajax...

De sider du henter fra - er det noget php/asp/whatever eller er det HTML ?

Jeg henter det i PHP. Det virkede at sætte det i en HTTP header :D Mange tak :D

t