Footer problem, den vil ikke være i bunden.

Tags:    html css

Hejsa. Jeg har gang i et projekt og jeg har lavet stort set alt, men min footer driller mig. Jeg vil gerne kunne definere den én gang i min .css fil, i stedet for 1gang pr. side som der er(der er mange!). Fordi jo mere indhold på siden som der er, jo længere ned går den på siden. Og hvis der så ikke er så meget igen, sidder den midt på skærmen. Så jeg ville høre om hvordan dette kunne ordnes. Eventuelt kan der godt bruges javascript. Men helst gerne css. Footer er bare en <hr/> og lidt tekst, ikke det store. Men den skal placeres nederst på siden uanset hvor meget eller hvor lidt der er. Dog hvis der er mere tekst end de 900px, som jeg har skal teksten bare gå ned over den eller så skal footer bare blive støre og rykke ned så at teksten kan være der. På en eller anden måde går jeg udfra at I ikke behøver min css kode eller lignede. Men jeg smider den lige op alligevel:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

- Mvh.
Magnus.

Sørg for at alt mellem dine div-tag (eller hvad det nu er) med id'et footer ligger nederst i dine html-dokumenter

Sørg for at alt mellem dine div-tag (eller hvad det nu er) med id'et footer ligger nederst i dine html-dokumenter

Det gør den. Den er det nederste element på siden, men stadig den kan være midt oppe på skærmen hvis at min content box ikke er stor nok, altså at den ikke har nok indhold.

Og hvor skal den være? helt nede i bunden?

Ja helt i bunden.

okay.. hm.. Der har jeg så desværre ikke nogen løsninger :)

Du vil have din footer i bunden af skærmen, altså lige under teksten, hvis der er mere tekst end der er plads til, og nederst i browservinduet med luft over footeren, hvis der er mindre tekst end der er plads til?

Du kan give din footer en {position:absolute; bottom: 0;left: 0; width: 100%}. Det kan også være nødvendigt at give din html og body en {height: 100%}. Og for at indholdet ikke skal overlappe footeren skal du give det en {margin-bottom: <footerens højde>}.

Jep nu ligger den i bunden af min skærm! Tusinde tak :D

Tillykke med det :)

t