Træk Time ud fra Database og derefter count down.

Tags:    javascript

Hej.

Jeg ville gerne finde ud af hvordan jeg kan få trekket en Unix Timestamp ud fra en MySQL og derefter skal den i Javascript/Ajax gøre så den blive animeret med 10 9 8 7 osv.. Efter det skal den udskrive det..

Det er meget simpelt jo vis du ikke skal have det til at blive animeret men bare skal vise det men så er det ikke det samme for så skal du opdatere siden hele tiden..

Et eksempel på hvordan det ville se ud vis jeg ikke skulle have det animeret

$time = strtotime("+30 minute", time()); //Laver den tid som det skal tage at vente på tingen..
mysql_query("UPDATE Game SET `timeback` = '".$time."' WHERE brugernavn = '".$_SESSION["brugernavn"]."'"); //Indsætter tiden i databasen..

$mangler = ($row['timeback'] - time()); //Finder det den mangler i tiden..
$convert = date("H.i.s",strtotime("-1 hour",$mangler)); // Converter Unix timestamp om så den kan læses i tiden..

echo $convert; //Udskriver tiden i H = Timer i = minutter og s = sekunder..

Det er alt sammen ikke sat ind så det passer så du kan ikke køre dette uden at den ville blive ved med at sætte tiden om fra 30 minutter..

Men tilbage til mit problem..
Hvordan får jeg denne tekst animeret ind i noget javascript så`??

Fra b.php til j.js til b.php ..

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En kode til en timer er her:
http://www.java-scripts.net/javascripts/Countdown-Timer.phtml

Vil du have hentet timestamp hver 10'ene sekund? For det kræver opdatering..

hvis du henter tiden ud fra databasen så sætter du en variabel i javscript til at være = med dit timestamp.

her efter laver du en løkke der køre vært sekund og trækker 1 fra dit timestamp, når du når 0 kan du via et ajax kald til en php fil opdaterer databasen og udskrive en ny tekst på siden uden at du behøver at opdatere den side som brugeren er på.

Du kan læse mere om hvordan du laver et ajax kald her http://api.jquery.com/category/ajax/

skriv hvis der er noget du ikke forstår så kan jeg godt hjælpe dig videre

Meningen er at den skal tælle ned fra den tid i databasen..

Altså du får en tid fra databasen. Fx 16. Derefter tæller den ned fra tallet, 16 15 14.... Hvad så når den når nul?

Ja så skal den.. Mmm lad os sige at den skal bare opdatere et tal i databasen fra 1 til 0..

Ligesom når tiden er gået skal den opgradere en ting..

t