kender codeigniter (samt jquery)?

Tags:    php

Ey udviklere.

Jeg blev her for nylig færdig med min uddannelse, og jeg havde fået færden af et udmærket framework som jeg gerne vil arbejde med i fremtidige projekter. Det eneste problem er bare at jeg mangler noget praktisk erfaring med det, samt praktisk erfaring med jQuery.
Så jeg ville lige spørge jer, udviklere, om der er nogen af jer der kender til codeigniter: og gider at fortælle om hvordan i 'took the next step' og begyndte at lave applikationer med det istedet for bare at tage de tutorials, byggede i jeres gamle projekter om til codeigniter eller hvordan gjorder i ? Samtidig gad jeg også vildt godt at kunne noget jQuery, men mangler lidt det samme som os codeigniter noget praktisk erfaring med det. Så det bare sidder i fingerspiderne når jeg skal kode, altså at jeg kan huske de ting jeg skal bruge.

Hvordan tog i det næste skridt, eller har du nogle ideer til hvordan man kan ?
Mange tak for hjælpen,

Schu!

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Niclas,

Jeg har arbejdet en smule med Codeigniter, og jeg brugte især Youtube videoer som hjælp. Der findes rigtig mange nyttige videoer, som kan give en god forståelse af systemet - og viden til selv at arbejde videre.

Ellers er Codeigniters egen userguide (http://codeigniter.com/user_guide/) rigtig god, det er en af de bedste userguides jeg har set, og du kan finde svar på stort set alt det.

Men når du så har fået baggrundsviden nok, så er det bare at kode - prøv f.eks. at bygge dit eget CMS, prøv og lav nogle ting du synes er spændende. Bare lav noget, så du får noget kode skrevet - så er jeg sikker på at det hurtigt vil sætte sig på rygraden :-)

Og jeg tror det samme gælder med JQuery - det kan du jo koble sammen med din Codeigniter applikation og dermed øve begge ting via samme projekt..

Håber det kan hjælpe lidt, ellers må du bare spørge :)

Hav en rigtig god dag!

Med venlig hilsen
Mark Andreasen

Her vil jeg skamløst reklamere lidt for den artikel om ligepræcis CodeIgniter som jeg har skrevet -- og lagt på på netop dette site :)

http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/339/

Den har allerede hjulpet en del igang med systemet, så jeg tror du vil finde den hjælpsom :)

Det er også såddan jeg har gjort det.
Jeg har brugt rigtig mange tutorials det har inde på net.nettuts.com , screencasts primært, men til tider er jeg nok for doven til at sidde og lave med, hvilket gør jeg ikke får det helt med .

Jeg havde samme problemer før i tiden. Mit bedste råd er, at finde noget du godt kan lide - jeg tog f.eks. og lavede et website som et rejsecommunity, det kan man lave rimelig simpelt, og så kan man hele tiden udbygge det, når man lige har lysten til det..

Jeg synes det giver en bedre motivation, hvis man har et projekt som man kan kode på (i stedet for kun at gå efter screencasts, tutorials osv.)

@ Per, det var ligepræcis den som åbnede mine øjne for codeigniter :p
Men altså jeg kan godt nogle af tingene, og finde mange af tingene, men tror bare at det er hele det OOP, MVC som jeg nok mere skal have sat mig ind i, men ja, Rom blev jo ikke bygget på en dag,

t