Udtræk beskeder via php

Tags:    php

Hej :)
Jeg har fundet noget rigtig smart på nettet, nemlig gratisgateway.dk.
Når man har flere beskeder på siden, så skifter den mellem flere beskeder via javascript.
Koden ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Spørgsmålet er så bare hvordan jeg kan hive arrayGratisGatewaytimes[arrayGratisGatewaytimes.length] og arrayGratisGatewaymessages[arrayGratisGatewaymessages.length ud i en PHP variabel, sådan jeg kan udskrive dem selv.

Kan nogle hjælpe, så ville det være fedt.
- Har ikke nogen idé selv...

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis de to javascript-variabler er noget der ændres af brugeren uden reload af siden, kan du ikke umiddelbart få dem ud i en php-variabel (muligvis med noget AJAX, men det har jeg ikke selv 100% styr på :)

Til gengæld kan du med javascript sætte cookies, og derfra hente dem ved næste reload af siden, eller du kan lave en form og sætte værdierne ind i en input med type=hidden.

Hvor vil du have data`en fra `?

For at løse dit problem skal du programmere det med ajax du kan læse alt hvad du har behov for at vide på denne side:
http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

så kan du sende javascript variabler til en php side og bruge $_GET til at få fat i dem så skal du bare gemme det i en fil eller database også bruge .innerhtml til at sende de nye data ind i dit valgte element.

Var rundt at kigge på nettet i går, og fandt frem til preg_match funktionen i php.
Nogen som evt. kan hjælpe med at trække beskederne ud ved hjælp af den funktion?

Synes det bliver meget omfattende med at skulle sætte cookies.

preg_match() er en funktion der laver regular expression på en streng... Det kræver stadig at du har dataene tilgængelige i PHP før du kan bruge den..

Den eneste måde at få fat i javascript-data i php er at sætte dem i noget php kan læse og reloade siden.

t