Vent 10 sekunder og gør så PHP script..

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hejsa.

Er der nogen der har et eksempel på et script hvor at du går ind på en side og så venter du 10 sekunder og derefter skal den så køre et PHP script som bare skriver Hej..

Spørg ikke hvad jeg skal bruge det til..
Og det burde være meget simpelt.

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
så er det dit php script der er noget galt med..

Husker du at sende indholdet fra dit php script videre i en div eller hvor på siden du vil have det printet?

Du skal huske at det jo ikke hjælper noget bare at kalde scriptet uden at gøre noget bagefter..

Altså lav en OnLoad på din body....:

<body OnLoad="Countdown()">
</body>

Lav nedtælling på 10 sekunder i JS:

function Countdown(){
setTimeout("ShowPage()",10000);
}

Overstående kalder en funktion ved navn: "ShowPage"

Denne "ShowPage" funktion består af et XMLHttpRequest objekt som kan hente data extern...

Se følgende: http://www.w3schools.com/php/php_ajax_suggest.asp

Du skal bare bruge et simpelt ajax kald til en php fil.

lav en funktion som laver ajax kaldet og smid et document onload timeout der starter funktionen ;)

Ja men når jeg laver det kald der virker PHP scriptet ikke.. Nogen der kan give eksempel?

Den gør vel alt i scriptet når den bliver kaldt ikke.. Fordi jeg har et script så når det bliver kaldt opdatere den noget i en database..

Men kan du da ikke et simpelt eksempel på at den kalder et php script som skriver en variable ud fra javascript?

men når du skal gemme noget i en database skal du jo heller ikke udskrive noget fra php-scriptet.

Bruger du jquery til at lave dit ajax kald?

men når du skal gemme noget i en database skal du jo heller ikke udskrive noget fra php-scriptet.

Bruger du jquery til at lave dit ajax kald?

Øhh neej det tror jeg ikke..

Okay - kan du ikke poste din javascript kode?

Hmm ja det giver en løsning.. Jeg havde skrevet at denne skulle udføre Countdown igen og så var der en if som testede at den var blevet kørt 10 gange fordi at setTimeout var ikke 10000 men 1000 efter det sendte den så PHP scriptet fra samme function..

Hvorfor ikke bare gøre det direkte i PHP?

PHP-kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t