Skriv dit tabel design her (gerne init. SQL til at oprette tabellerne), og fortæl hvad du præcis vil have af resultat - så kigger jeg nærmere på det. Det er svært uden tabeller og en præcis beskrivelse af det resultat du vil have.
Jeg har lagt sql filen med hele databasen ud på min server du kan hente den her:
http://rune.wi11.ots.dk/database.sql.zipSlut resultatet skal være jeg har listet underkategorierne som har hovedkategori 2 foreksempel
ud for hver af de kategorier skal der være en count som tæller antal medlemmer som har den pågældende kategori men som også har et postnr som eksistere i foreksempel region syddanmark
ideen er så at region og kategori jo skal være alt efter hvad der bliver søgt på men den del skal jeg klare selv, har bare problemer med at finde frem til den rigtige måde at trække dataerne ud fra min database.
Jeg har allerede lavet en som henter alle kategorier og tæller antal medlemmer i hver kategori uden at sortere postnr den ser sådan her ud:
(hvor id foreksempel er 11)
SELECT kat.id, kat.kategorier, count(mem.member_id) AS antal
FROM kategorier AS kat
LEFT JOIN members AS mem ON kat.id=mem.under_kategori
LEFT JOIN hovedkategorier as hkat ON kat.id_hovedkategorier=hkat.id AND mem.kategori=hkat.id
WHERE kat.id_hovedkategorier=" . $id . "
GROUP BY kat.kategorier
også har jeg en som trækker regioner ud og tæller hvor mange medlemmer der er i hver region
den ser sådan her ud:
SELECT reg.id, reg.region, count(mem.member_id) AS antal FROM region AS reg
LEFT JOIN kommune AS kom ON reg.id = kom.id_region
LEFT JOIN postnr AS post ON kom.id = post.id_kommune
LEFT JOIN members AS mem ON post.postnr = mem.postnr AND mem.kategori=" . $id . "
GROUP BY reg.region
Disse 2 querys bliver skrevet ud til 2 select bokse, meningen er så at man skal kunne vælge en værdi i en af de 2 bokse og så vil den med AJAX opdatere antal medlemmer i hver del, ved (hvis man har valgt en underkategori) sortere antal medlemmer i regioner som kun har den bestemte underkategori eller hvis man har valgt en region sorterer antal medlemmer i underkategorier som kun har den bestemte region
Det færdige resultat fra sql'en skulle gerne se sådan her ud:
id(fra underkategorier tabellen)
kategorier (fra underkategorier tabellen)
count(member_id) (fra members tabellen)
foreksempel:
id | kategori | count
3 Motorsport 3
5 Til vands 0
7 Sejlads 5
9 I luften 0
Link til siden her hvis det hjælper dig til at forstå hvordan det hænger sammen:
http://rune.wi11.ots.dk/soege_portal/der er 3 select bokse på forsiden det er disse jeg arbejder med
Indlæg senest redigeret d. 03.04.2010 11:46 af Bruger #11269