Opdatering af database i PHP

Tags:    php

Hej,

Jeg sidder og leger lidt med en hjemmeside, hvor der et papir med tekst (Noter) til lektier fx. og jeg laver det i php men kan ikke få det til at virke... jeg bruger 2 filer admin.php og notes-edit.php.

admin.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

og notes-edit.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak hvis hjælp er... Med evt. En dato ogaå

33 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men jeg har stadig ikke fundet ud af det selvom jeg har copy pastet alle steder fra og sat mine ting ind please hjælp...

Men jeg har stadig ikke fundet ud af det selvom jeg har copy pastet alle steder fra og sat mine ting ind please hjælp...

Dit problem ligger i denne linje kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal laves om til dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Din Id kolonne bør være unik og ved at angive din id direkte i koden vil du aldrig kunne lave mere end 1 række i din tabel, så hvis dette er meningen vil du støde på nogle problemer, men hvis det er meningen du aldrig skal have mere end 1 række er dette godt nok.

Hvis det stadig ikke virker så prøv at sætte et echo foran din sql kode, sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

og se om den skriver det ordenligt ud hvis ikke er det fordi du ikke modtager de rigtige værdier fra den forgående side.

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2010 21:44 af Bruger #11269

Dit problem ligger i denne linje kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal laves om til dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Din Id kolonne bør være unik og ved at angive din id direkte i koden vil du aldrig kunne lave mere end 1 række i din tabel, så hvis dette er meningen vil du støde på nogle problemer, men hvis det er meningen du aldrig skal have mere end 1 række er dette godt nok.

Hvis det stadig ikke virker så prøv at sætte et echo foran din sql kode, sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

og se om den skriver det ordenligt ud hvis ikke er det fordi du ikke modtager de rigtige værdier fra den forgående side.

Det virker desværre ikke tror bare jeg giver op

prøv at eksportere din database eller skriv navne på alle kolonner og værdier i celler osv.
oplys alle informationer du overhovedet kan, så skal jeg nok lokalisere dit problem så,
men er sikker på det bare er en lille stavefejl et eller andet sted, det er det som regel

prøv at eksportere din database eller skriv navne på alle kolonner og værdier i celler osv.
oplys alle informationer du overhovedet kan, så skal jeg nok lokalisere dit problem så,
men er sikker på det bare er en lille stavefejl et eller andet sted, det er det som regel

Database Hedder Portfolio og tabellen hedder sidsteNyt strukturen

id int(11) auto_increment Primary key
content text latin_swedish_ci
date datetime

og kolonne 1 id 1 content Husk... date 2010-03-31 00:36:28.

jeg bruger MAMP da det er på mac filerne er

admin.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

og notes-edit.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nicolaj: Hvis jeg var dig, ville jeg lige læse lidt mere om php og sql før du begynder at lave noget du ikke aner hvad er(;

Valdemar: jeg har skam læst php og set tutorials men det er ikke sjovt at følge dem hele tiden ville prøve at lave noget selv uden at snyde (kigge nogle steder) bare for at udfordre mig selv lidt.. undslyld hvis man ikke må det...
Bare din SQl.. Ser ikke ud som om du har læst sååååå meget om det(; - her er en god artikel der har hjulpet mig meget: http://www.rowl.dk/Articles/259

Nicolaj: Hvis jeg var dig, ville jeg lige læse lidt mere om php og sql før du begynder at lave noget du ikke aner hvad er(;

Valdemar: jeg har skam læst php og set tutorials men det er ikke sjovt at følge dem hele tiden ville prøve at lave noget selv uden at snyde (kigge nogle steder) bare for at udfordre mig selv lidt.. undslyld hvis man ikke må det...
Bare din SQl.. Ser ikke ud som om du har læst sååååå meget om det(; - her er en god artikel der har hjulpet mig meget: http://www.rowl.dk/Articles/259/quote]

tak tak... Du er tolv? Hvornår bliver du tretten?

Bare din SQl.. Ser ikke ud som om du har læst sååååå meget om det(; - her er en god artikel der har hjulpet mig meget: http://www.rowl.dk/Articles/259/quote]

tak tak... Du er tolv? Hvornår bliver du tretten?
Gør jeg i maj..

Men bare fordi jeg er 12, behøver jeg sq' da ikk' være dum, vel?(;

t