Opdatering af database i PHP

Tags:    php

Hej,

Jeg sidder og leger lidt med en hjemmeside, hvor der et papir med tekst (Noter) til lektier fx. og jeg laver det i php men kan ikke få det til at virke... jeg bruger 2 filer admin.php og notes-edit.php.

admin.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

og notes-edit.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak hvis hjælp er... Med evt. En dato ogaå

33 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at se om det her virker :)

notes-edit.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det virker ikke den sender mig til note-edit.php og bliver hvid... og den sætter ikke ind i databasen

Hmm. Er det en table du vil opdatere?

Hmm. Er det en table du vil opdatere?

ja. Databasen hedder Portfolio og tabelen hedder sidsteNyt. Rowsne er id int 11 og content text og date datetime

I din mysql forespørgsel har du jo sat den til at opdatere content der hvor id'et er det samme som det der er blevet skrevet i content. Det er vel ikke meningen at id og content skal indeholde det samme?

I din mysql forespørgsel har du jo sat den til at opdatere content der hvor id'et er det samme som det der er blevet skrevet i content. Det er vel ikke meningen at id og content skal indeholde det samme?

hehe. nej det er det selvfølglig ikke er ret ny til lige php men Hvad sakl man så skrive id=1?

Er den her ikke forkert?
$query = "update sidsteNyt SET content='$content' WHERE ID='$content'";

ID er vel $id eller noget og ikke $content strengen?

Er den her ikke forkert?
$query = "update sidsteNyt SET content='$content' WHERE ID='$content'";

ID er vel $id eller noget og ikke $content strengen?

sikkert er ikke god til php... endu

Nicolaj: Hvis jeg var dig, ville jeg lige læse lidt mere om php og sql før du begynder at lave noget du ikke aner hvad er(;

Nicolaj: Hvis jeg var dig, ville jeg lige læse lidt mere om php og sql før du begynder at lave noget du ikke aner hvad er(;

Valdemar: jeg har skam læst php og set tutorials men det er ikke sjovt at følge dem hele tiden ville prøve at lave noget selv uden at snyde (kigge nogle steder) bare for at udfordre mig selv lidt.. undslyld hvis man ikke må det...

*slettet*
Havde ikke lige set side 2 hvor der stod det jeg lige havde skrevet hehe

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2010 11:55 af Bruger #11269
t