Slet bruger-funktion

Tags:    php

Hej derude.

Jeg har arbejdet med et brugerlogin i php og mysql, og er nu igang med at lave et admin-tool, hvor man blandt andet skal kunne slette brugere fra databasen.

Tabellen i min database; brugertabel, indeholder 2 felter: bruger og pass. Meget enkelt.

Nu vil jeg så gerne have en oversigt over brugerne i min database, og den har jeg lavet med denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu skal jeg så have flettet en "slet" knap ind ved hver bruger, hvor man kan slette den enkelte bruger fra databasen.
Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak.
Asker.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det jeg plejer at gøre er at lave et link ved siden af: <a href='brugere.php?slet=".$udtag_ar['bruger']."'>X</a>

og så lave en
Fold kodeboks ind/udKode 

^^ikke testet men sådan ca. :D

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2010 20:45 af Bruger #11875
Det synes jeg ikke umiddelbart giver mening.

Har du sat slet koden ind efter din select kode for hvis du har er det en fejl. Da ville du jo vælge alle brugere så slette en, men den du slettede vil stadig være i de valgte.

Det jeg plejer at gøre er at lave et link ved siden af: <a href='brugere.php?slet=".$udtag_ar['bruger']."'>X</a>

og så lave en
Fold kodeboks ind/udKode 

^^ikke testet men sådan ca. :D

Det virker umiddelbart meget godt, men man er nød til at trykke "slet" 2 gange, før den fanger $_GET['slet'] og sletter brugeren.

Er der en måde jeg kan komme om ved det på, så man kun skal klikke en gang?

Det synes jeg ikke umiddelbart giver mening.

Har du sat slet koden ind efter din select kode for hvis du har er det en fejl. Da ville du jo vælge alle brugere så slette en, men den du slettede vil stadig være i de valgte.

Ja, det havde jeg ;) Men nu virker det!
Tak skal I have.

t