Loop fejl eller noget i den stil?

Tags:    php

hej her inde.. jeg står og er ved at ligge en sidste hånd på min hjemmeside :) men nu er jeg endt op i et problem :) jeg får en loop fejl når jeg prøver at komme ind på login.php
Fold kodeboks ind/udKode 

min login.php ser således ud
Fold kodeboks ind/udKode 

håber der er en som kan pege mig hen af hvor jeg skal kigge :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
i min apache acces log står der kun

127.0.0.1 - - [24/Mar/2010:15:30:30 +0100] "GET /login.php HTTP/1.1" 302 -

har prøvet lidt at rode med members :) hvis jeg sletter

Fold kodeboks ind/udKode 

så kommer den ind på members.php men jeg har ikke logged ind den sender bare videre og så er min members.php jo ikk sikker.. så må det vel være en fejl i
Fold kodeboks ind/udKode 

? eller

Nu hvor jeg tænker over det, så er der vidst noget bøvl med, at oprette ny session og lave redirect i samme hug. En redirect ændrer headeren der bliver sendt til klienten, derved mister den sessionen.

http://www.webmasterworld.com/forum88/8486.htm

Sessions sendes også med i browserens header - dvs. et id sendes med, som referer til et sted på serveren.
Headers sendes logisk nok også med i browserens header. Så det er et spørgsmål om at sende det rigtige først.

Session headers skal derfor først, før man begynder at lege med redirects.

Men...

prøv at lade være med at videresende fra members.php, altså deaktiver redirect_to() på den side. Derefter kan du jo så checke om $_SESSION rent faktisk indeholder det den skal.

Mon ikke fejlen kunne være i din members.php? Kunne det tænkes at den også laver en redirect?

ja den laver dog en confirm_logged_in
Fold kodeboks ind/udKode 

min session.php ser sårn her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Det ser rigtigt nok ud. Hvis du vil teste om, det er members.php der driller, kan du jo midlertigt erstatte den med simpel html-side kun med tekst.

Ellers prøv at lur lidt i apaches access.log, mon ikke redirects bliver logget der?

i min apache acces log står der kun

127.0.0.1 - - [24/Mar/2010:15:30:30 +0100] "GET /login.php HTTP/1.1" 302 -

har prøvet lidt at rode med members :) hvis jeg sletter

Fold kodeboks ind/udKode 

så kommer den ind på members.php men jeg har ikke logged ind den sender bare videre og så er min members.php jo ikk sikker.. så må det vel være en fejl i
Fold kodeboks ind/udKode 

? eller

prøv at lade være med at videresende fra members.php, altså deaktiver redirect_to() på den side. Derefter kan du jo så checke om $_SESSION rent faktisk indeholder det den skal.

Great :D tak for hjælpen jeg slettede
Fold kodeboks ind/udKode 

og i min members.php ændrede jeg igen jeg igen
Fold kodeboks ind/udKode 

og nu virker det perfekt igen :) nu har jeg igen fået problemer i min bruger sektion håber i kan hjælpe lidt der også :)
Sletter forkert bruger

t