Tekstbaseret vandmærke og kryptering af PDF

Tags:    php

Hej,

Jeg har ledt efter løsninger, som skal lægge navn i en PDF som vandmærke, og efterfølgende pålægge en selvvalgt kode.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Skal man lave dem on the fly eller er det faktisk muligt at lægge det tekstbaserede vandmærke i en eksisterende pdf? Skal have hjælp af en kammerat med at forhindre piratkopieringen af kommende e-bøger.

Hvad er den bedste løsning I kender, det skal måske ikke engang laves i PHP?

Mvh Jannik

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har hørt om at det er muligt at manipulere pdf igennem PHP, men overvej lige hvor meget det er værd eftersom man sagtens kan "decompile" en pdf til latex og derefter hurtigt fjerne vandmærket igen.

Nu nævner du PHP, så du vil sikkert have et programbibliotek så du kan scripte det du vil, men hvis et GUI-program kan gøre det, så virker programmet PDFill PDF Tools ganske glimrende. Med det kan man gøre 12 forskellige ting med en PDF, blandt andet "7. Add Watermark by Styled Text" og "3. Encrypt and Decrypt with Security Options". Hvis det skal kunne scriptes så har jeg hørt at pdftk er godt, men jeg har ikke selv prøvet det.

t