CI Mail problem (igen igen)

Tags:    php

Okay så jeg har stadig nogle problemer her. Jeg har et email script baseret på CI, og det burde altså virke. Kan ikke finde ud af hvad problemet er. Problemet er at scriptet staller. I kan lige få koden først:

Controller
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

View burde ikke have noget at sige men sig hvis den skal postes.

Hvis jeg kører scriptet som det står der får jeg fejlen:

"Could not attach file."

hvilket tyder på det var attach delen som var forkert, men comment'er jeg alt det ud:

Mailen bliver stadig ikke sendt, men scriptet staller derimod. Når scriptet kører vil den loade uendelig(eller i alt fald i meget lang tid). Hvis jeg ikke laver kontrollen af om attach filen kan blive attachet (altså fjerne if/else og bare skriver $this->email->attach($file); ), så staller den på samme måde.

Er helt på bar bund mht. problemet, så ville være super nice hvis der var en der lige kunne spotte det.

edit: smider jeg debbuger ind i konsekvensen af at $this->email->send(); ikke virker staller den stadig.

Indlæg senest redigeret d. 20.03.2010 18:55 af Bruger #10325
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
\r\n vil ikke blive korrekt tolket når du bruger single-qoutes. Prøv den her:
$this->email->set_newline("\r\n");

Jeg vil foreslå du spørger inde på www.codeigniter.com , der er nogle folk der kan sit shit, og de ved helt sikkert hvad du skal gøre :)

No difference :(

har du openssl aktiveret?

Jeps "extension=php_openssl.dll" uden ; foran.

Har du set at det også faktisk er aktiveret i din phpinfo(); ?

Desuden tror jeg også adressen til Googles SMTP er smtp.gmail.com, og ikke den du bruger.
I hvert fald ud fra det jeg kan læse her:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=13287

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2010 12:49 af Bruger #4265
t