Problemer med constructor og object array

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren
Jeg har i noget tid her på htx arbejdet på et teknologiprojekt. Jeg skal lave et alarmsystem. Dog skal jeg kun simulere det hele.
Jeg er nede på meget få fejl, og jeg kan simpelthen ikke løse dem.
Først en af de store problemer:
Jeg skal bruge et array til at oprette nye objecter. Arrayet hedder int nySensor[30]; Den har jeg i min klasse, da jeg skal have adgang til den i flere funktioner.
Følgende kode har jeg i funktionen, som opretter nye sensor objekter:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ligemeget hvad jeg skriver foran erklæringen af arrayet i klassen giver det fejl, om jeg så bruger int, char, double, unsigned osv.
Fejlen er C2440, som lyder på at den ikke kan konvertere s til int. Grunden til at jeg skal have det i et array, er at brugeren skal have mulighed for at oprette x antal sensorer objekter.

Næste fejl er noget med pointere at gøre. Det skal siges at jeg ikke er særlig god til at programmere(endnu).
Har først følgende kode i klassen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Funktionen er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så bruger jeg følgende kode til at sende numrene i nySensors array.
Fold kodeboks ind/udKode 

Meningen er blot at sende tal informationer til funktionen, så den kan benytte dem til at skrive informationer om den specifikke sensor.

Håber i kan Hjælpe.
Hilsen Søren Qvist

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ser kanont ud. Men hvad så med min constructor: Sensor s(navn, rum, vigtig, aktiv, normal, vaerdi, signal);
De variabler, som brugeren ændrer lige inden, skal smides i objektet..
Skal de bare smides ind i CreateSensor? = CreateSensor(navn, rum, vigtig, aktiv, normal, vaerdi, signal);?

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2010 15:23 af Bruger #10863
Constructoren i Sensor beholder du bare som den er.
Argumenterne for den fra CreateSensor, dvs. noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 

I den gamle reg_sensor testede du med signal og du kaldte vis_sensor, du skal lige overveje hvad du vil med dem.

Denne linie fra din reg_sensor laver i øvrigt ikke det den skal:
if(signal=1)

Bliver signal ændret, skal funktionen køres, bliver signalet i objektet fjernet igen, skal en anden funktion køres, som sletter det ene objekt.
Kigger lige på koden og skriver tilbage om 5 min.
Den kode du skrev der, havde jeg skrevet i setup. Den for loop i setup skal ihvertfald ikke være der???

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2010 16:27 af Bruger #10863
<< < 12 > >>
t