Filsending

Tags:    delphi

Hey udvikere..

Nu har jeg i nogen tid rodet rundt med noget filsending over netværk, via delphi.. Men nu er det ved at irritere mig nok, at det ikke vil lykkes.

Mit program virker på den måde at der kører en server på computer 1, og en client på computer 2.

Serveren starter så med computeren, og clienten kan derefter koble sig på.

Og så kommer det sjove.. jeg kan sagtens få dem til at kommunikere, men så snart det kommer til filsending (TFileStream eller TMemoryStream) så kommer den enten med en eller anden sjov fejl, en "connection gracefully closed"-besked eller ingenting. En gang kom jeg så vidt så den fik lavet en tom fil, men længere kan jeg heller ikke.. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg kan sende enten en FileStream eller MemoryStream over lokalt netværk?

(der er altså tale om filsending fra serveren til klienten)

Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey udvikere..

Nu har jeg i nogen tid rodet rundt med noget filsending over netværk, via delphi.. Men nu er det ved at irritere mig nok, at det ikke vil lykkes.

Mit program virker på den måde at der kører en server på computer 1, og en client på computer 2.

Serveren starter så med computeren, og clienten kan derefter koble sig på.

Og så kommer det sjove.. jeg kan sagtens få dem til at kommunikere, men så snart det kommer til filsending (TFileStream eller TMemoryStream) så kommer den enten med en eller anden sjov fejl, en "connection gracefully closed"-besked eller ingenting. En gang kom jeg så vidt så den fik lavet en tom fil, men længere kan jeg heller ikke.. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg kan sende enten en FileStream eller MemoryStream over lokalt netværk?

(der er altså tale om filsending fra serveren til klienten)

Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen


Du kan jo eventuelt prøve at kige på dette eksemple hvor der bliver sendt et screenshot over netværket. Så kan do jo bare pille alt det du ikke skal bruge fra.

http://delphi.about.com/od/internetintranet/l/aa012004c.htm

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Hmm ja.. Har kigget lidt på den, og det var egentlig også ud fra den ideen til mit projekt kom. Den bruger bare noget med nogle peerthreads, som jeg ikke forstår ret meget af..


Men tror selv jeg har løst problemet nu..


MVH. Allan



t