Eject CD-rom drev

Tags:    c++ php

Jeg vil gerne vide hvordan man åbner/lukker sit CD-rom drev i c++ (har DEV-C++)

Vil gerne have en komplet kode, da jeg ikke er så god til det!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil gerne vide hvordan man åbner/lukker sit CD-rom drev i c++ (har DEV-C++)

Vil gerne have en komplet kode, da jeg ikke er så god til det!

Det simpleste (som også vil virke under Linux og alle mulige andre operativsystemer) er at lave et SDL projekt med følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det render igennem alle CD drev og åbner dem alle sammen.

Jeg har ikke "SDL.h" så det er lidt svært at få det til at virke...
Eller er den mulig at få fat i?

Jeg har ikke "SDL.h" så det er lidt svært at få det til at virke...
Eller er den mulig at få fat i?

I Dev-C++:
Tools->Check for updates

...og så bare hent SDL (Simple DirectMedia Layer).

I Dev-C++:
Tools->Check for updates

Jeg har nu downloadet og installeret SDL.. men når jeg bruger den så siger laver den en masse error

[Linker error] undefined reference to `SDL_Init'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDNumDrives'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDOpen'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDEject'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDClose'
[Linker error] undefined reference to `SDL_Quit'

Desuden skal jeg også skrive #include "SDL\\SDL.h" for at den kan findes. Kan det have noget med det at gøre?

[Redigeret d. 11/12-03 15:03:54 af Eske Hansen]

I Dev-C++:
Tools->Check for updates

Jeg har nu downloadet og installeret SDL.. men når jeg bruger den så siger laver den en masse error

[Linker error] undefined reference to `SDL_Init'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDNumDrives'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDOpen'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDEject'
[Linker error] undefined reference to `SDL_CDClose'
[Linker error] undefined reference to `SDL_Quit'

Desuden skal jeg også skrive #include "SDL\\SDL.h" for at den kan findes. Kan det have noget med det at gøre?

[Redigeret d. 11/12-03 15:03:54 af Eske Hansen]

Så har du ikke lavet et SDL projekt som jeg sagde. Prøv det...så sætter Dev-C++ include paths og libraries og defines rigtigt op.
Og så skal SDL.dll være i din path. Den ligger i Dev-C++\\dll og kan f.eks. kopieres ind i Windows\\system32 eller samme directory som din exe fil.

Så har du ikke lavet et SDL projekt som jeg sagde. Prøv det...så sætter Dev-C++ include paths og libraries og defines rigtigt op.
Og så skal SDL.dll være i din path. Den ligger i Dev-C++\\dll og kan f.eks. kopieres ind i Windows\\system32 eller samme directory som din exe fil.

Har prøvet at lave en SDL projekt (uden at lave noget om) og så kommer der en fejl om at den ikke kan finde: libiberty.h

Men dit virker dog..

Nu har jeg så et sidste spørgsmål.. Hvordan får jeg et SDL projekt ind i min DLL projekt?

[Redigeret d. 11/12-03 19:03:23 af Eske Hansen]

Nu har jeg så et sidste spørgsmål.. Hvordan får jeg et SDL projekt ind i min DLL projekt?

Nu mistede jeg tråden. Hvad er det du vil ?
Hvis du vil lave en DLL som indeholder funktionalitet til at åbne CD drev så skal du oprette et DLL projekt, lænke med SDL, og have SDL med i din include path. Include path kan sættes fra: Project->Project Options->Directories->Include Directories

og libraries kan sættes fra: Project->Project Options->Parameters->Add Library or Object

Nu mistede jeg tråden. Hvad er det du vil ?
Hvis du vil lave en DLL som indeholder funktionalitet til at åbne CD drev så skal du oprette et DLL projekt, lænke med SDL, og have SDL med i din include path. Include path kan sættes fra: Project->Project Options->Directories->Include Directories

og libraries kan sættes fra: Project->Project Options->Parameters->Add Library or Object

Mange takker...

t