Problemer med link i css!

Tags:    html css

Hej alle.

Først og fremmest skal det lige sige at jeg har prøvet at søge efter svar - men har intet fundet...

Og nu til mit problem.

Jeg har en hjemmeside hvor jeg er i gang med at lave et simpelt loginsystem til - i systemet kan man rette profil osv osv - og det kræver jo nogle.

Der er bare det problem at de link der er til loginsystemet ligger inde i selve php koden.
altså mellem <? og ?>

Linkene til selve hjemmeside er hvide og skal forblive dette, og derfor har jeg lavet lavet det således i css:
Fold kodeboks ind/udKode 

Der er bare problem at dette også gør mine link i php-koden white - og det skal de ikke være, de skal nemlig være sorte da de er på hvid baggrund.

Jeg har prøvet at lave en a.link "kode" i css - men jeg ved ikke hvordan jeg smider den ind i php-scriptet - og hvis jeg bruger den style på hjemmesidens øvrige link sker der intet...

Så mit spørgsmål er bare hvordan jeg ændrer farve på linkene inde i selve php koden ved hjælp af css.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.

links i HTML og PHP er det samme.

HTML udføres bare i browseren dvs, browseren forstår HTML og viser siden i browseren.

PHP er et andet sprog end HTML, PHP er et sprog som køre på serveren bag hjemmesiden og så laver den server PHP koden om til noget som browseren kan forstå så browseren kan vise dig hjemmesiden, så i bund og grund er links i HTML og PHP det samme.

Det du kan gøre er.

på forsiden putter du dine links ind i en <div></div>
som sådan her.

<div id="forside"><a href="link">Link</a></div>

i PHP delen gør du det samme.

echo "<div id=\"profil\"><a href=\"link\">Link</a></div>";

I css koden gør du sådan her.

#forside a
{
//CSS værdier her for forsidens links
}

#profil a
{
//CSS værdier her for profil sidens links
}

Indlæg senest redigeret d. 17.03.2010 16:13 af Bruger #8715
Mit link i html ser pt således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Skal det så ændres til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og mit php-link ser pt. således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Skal det så ændres til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fandt ud af at jeg havde glemt at lave et ".

Det virker helt fint nu!

Jeg siger mange tak for hjælpen..

det var så lidt

Indlæg senest redigeret d. 17.03.2010 20:21 af Bruger #8715
t