CI Mail

Tags:    php

Hellu udviklere :)

Jeg har gravet mig godt ind i CodeIgniter og det er jo et fantastisk framework, som jeg har lært uendeligt meget af at bruge. Dog er der noget jeg ikke lige kan få til at virke. Var ved at lege med mail funktionen, men jeg får den her fejl:

Fold kodeboks ind/udKode 

Min kode er sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er meningen den skal sendes fra gmail. User/Pass er selvfølgelig sat.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart ligner det at den ikke får dine smtp-oplysninger, og derfor prøver at sende mailen fra localhost(default).

Det skyldes sandsynligvis at du et eller andet sted tidligere i koden har loadet email-librariet - enten via load->library eller i autoload.php. Hvis det library du prøver at loade allerede er loadet, vil den ignorere din load->library kommando, inklusiv de config parametre du sender med.

Prøv at sige
Fold kodeboks ind/udKode 

istedet for
Fold kodeboks ind/udKode 

og se om det virker.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2010 23:08 af Bruger #8223
Giver samme fejl :/

Har været inde og kigge i php.ini og settings er som følger:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har prøvet at semi-kolon local mail server væk også, men virkede heller ikke.

Edit: Smider lige hele mine filer ind og ikke kun funktionen:

Controller:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

View:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Ingen model page.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2010 23:16 af Bruger #10325
Det skyldes intet i din php.ini, for problemet er at den prøver at connecte til localhost, selvom den ikke skal.

Jeg kan se nu at du siger smtp_protocol => 'smtp', det er ukorrekt - det skal være protocol => 'smtp'

I din $config :)

Ser ud til det var fejlen :) Nu staller scriptet bare af en eller anden grund (ved klik på submit begynder den bare at loade som om der er et uendeligt loop, kommer aldrig videre).

Edit: fandt så den fejl :) Tak for hjælpen.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2010 23:59 af Bruger #10325
t