Hej udviklere.
Jeg har nogle problemer med min computer. Den viser følgende symptomer
- Gider ikke nå ind til loginskærmen, men når forbi loadingskærmen, de fleste gange hvilket kræver genstart. Den maksimale talte antal genstart får loginskærmen nås er omkring 12 gange.
- Nogle gange blinker skærmen sort og efter siger Vista så at grafikdriveren er blevet genstartet.
- Typisk når der startes et program eller spil som er grafisk og grafikken skal "skifte tilstand" sker det samme som ovenstående med at grafikdriveren bliver genstartet. Nogle programmer kan billedet blive genskabt og jeg kan fortsætte andre gange skal jeg ud af programmet og ind igen.
- Det kan også ske at grafikken pludselig bliver flimret som et gammelt fjernsyn. Dette bliver værre over 5min til man ikke kan se noget overhovedet.
- For nyligt er hele systemet begyndt at fryse en gang i mellem.
Hvorvidt computeren har travlt har kun lille indflydelse på hvorvidt disse symptomer opstår. Desto længere computeren har været tændt desto større sandsynlighed for ovenstående eksempler.
Siden alt dette virker grafiksrelateret har jeg sendt mit grafikkort ind. Der blev dog ikke konstateret nogle problemer med den ved kørsel af 3dmark06 i 8 timer.
Mit spørgsmål er om nogle har en ide hvad der kan være galt. Går ud fra det er hardware det er galt med. Enten:
- Bundkortet
- Strømforsyningen
- RAM'ene
Tror ikke det er noget med CPU eller harddisken at gøre. Frysningerne kunne godt måske have at gøre med at ledningen kom løs ved harddisken, men jeg ved genstart var der ingen problemer ud over førstnævnte og jeg har efterfølgende tjekket.
Når mit grafikkort kommer tilbage (forventer i morgen) vil jeg prøve med RAM'ene enkeltvis for at se om det er dem det er galt med. Jeg har ingen ekstra komponenter at udskifte med så jeg står lidt på bar bund.
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd mange tak
Indlæg senest redigeret d. 15.03.2010 15:39 af Bruger #14645