Forkert formatering ved brug af include

Tags:    php

Hej
Jeg er i gang med at lave et lille website. Jeg bruger include til header, menu og footer. Jeg undre mig bare, hvorfor formatering ikke er den samme, når man vælger "vis kilde" i IE og i den fil som jeg includer (menu.php). Er der nogen som ved, hvad dette skyldes?

Håber I kan hjælpe mig, da jeg ikke lige selv kan gennemskue det.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2010 17:22 af Bruger #10982
9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm formatering? Lyder underligt. Tror det kan handle om hvilket tekst-format du benytter til dine php-filer. Mener de skal være "Unicode". hvordan du ændre sådan noget, afhænger lidt af hvilket program du bruger.

Den første linje vil altid være rigtigt formateret idet din include er rykket ind. Men da resten af linjer i den fil du includer ikke er rykket ind vil de ikke formateres som du gerne vil have dem.

OK med forklaringen, men jeg forstår bare ikke, hvordan jeg så skal include mine filer, hvis jeg vil beholde min struktur.

Kan du ikke give et lille eksempel på, hvordan jeg skal include mine filer (menu osv)?

Det kan ikke lade sig gøre. Med mindre du altså indsætter en masse indryk i de filer du includer, så det passer med antallet af indryk du vil have der hvor du includer den.

Hmm formatering? Lyder underligt. Tror det kan handle om hvilket tekst-format du benytter til dine php-filer. Mener de skal være "Unicode". hvordan du ændre sådan noget, afhænger lidt af hvilket program du bruger.

Formatering ved jeg ikke helt om vi skal kalde det, men måske mere indrykning.

Når du bruger include bliver der også rykket rundt på indrykningen i "Vis kilde"?

hvis du vil have indrykkene til at passe skal du i header.php sætte 3 tabs foran alle linjer, da du har dit include statement 3 tabs inde.

hvis du vil have indrykkene til at passe skal du i header.php sætte 3 tabs foran alle linjer, da du har dit include statement 3 tabs inde.

Det er ikke "header" som er problemet. Det er mere "navigation" som driller. Det er ligesom, at problemt opstår, hvis det er flere linier i den fil jeg includer.

Den første linje vil altid være rigtigt formateret idet din include er rykket ind. Men da resten af linjer i den fil du includer ikke er rykket ind vil de ikke formateres som du gerne vil have dem.

OK med forklaringen, men jeg forstår bare ikke, hvordan jeg så skal include mine filer, hvis jeg vil beholde min struktur.

Kan du ikke give et lille eksempel på, hvordan jeg skal include mine filer (menu osv)?

Det kan ikke lade sig gøre. Med mindre du altså indsætter en masse indryk i de filer du includer, så det passer med antallet af indryk du vil have der hvor du includer den.

Hvordan arbejder I andre med include? Hvordan ser jeres menu fil ud, og hvordan includer i denne?

Er der ikke en, som kan vise mig, hvordan man bruger include?

t