Text fade in efter lidt tid

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
jeg har lavet en animation som kører ned og ligger et hvidt underlag og når den er kørt vil jeg gerne ha at teksten skal begynde at fade in... men fordi at baggrunden er grå kan det ses hvis jeg bare starter med at gøre teksten hvid og så sætter den til at fade... så skal teksten fade ud igen når man trykker på et link og derefter skjules så at slut animationen kan laves færdig...

Hmm måske er det nemmere at forstå hvis man ser det.. http://www.gratisupload.dk/download/41364/

Fold kodeboks ind/udKode 

I behøver ikke at se på andre fejl der er i den xD det her er nemlig kun en test side :P

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det er noget med document.getElementById("id til div").css.display="none";

Mener jeg ;)

stort set ;) sådan her gjorde jeg:
document.getElementById('text').style.display = 'none'

nu skal jeg bare lave en fade funktion, jeg fandt er eksempel men kan ikke få det til at virke så teksten starter med at være hvid og fade ud til sort...
Fold kodeboks ind/udKode 

sådan ser eksemplet ud

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2010 18:06 af Bruger #15540
hvis du skal fade, skal du nok bruge noget opacity - her kræver det så at du laver flere cases til forskellige browsers da ikke alle browsere tolker opacity på samme måde.

Her vil det være en utrolig fordel for dig at bruge et bibliotek eller plugin. Du kan jo bare bruge det til denne ene funktion ;)

jeg fandt et eksempel og fik det til at virke ;) sådan her ser det hele ud nu:

Fold kodeboks ind/udKode 

nu er der kun et sidste problem med Javascriptet, det er linkene.... jeg har lavet funktionen Klik(url) som bliver startet onclick,fx onclick="Klik('site1.html')" men den ryger bare over til siden "url" og ikke site1.html som var meningen... ?

<< < 12 > >>
t