Text fade in efter lidt tid

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
jeg har lavet en animation som kører ned og ligger et hvidt underlag og når den er kørt vil jeg gerne ha at teksten skal begynde at fade in... men fordi at baggrunden er grå kan det ses hvis jeg bare starter med at gøre teksten hvid og så sætter den til at fade... så skal teksten fade ud igen når man trykker på et link og derefter skjules så at slut animationen kan laves færdig...

Hmm måske er det nemmere at forstå hvis man ser det.. http://www.gratisupload.dk/download/41364/

Fold kodeboks ind/udKode 

I behøver ikke at se på andre fejl der er i den xD det her er nemlig kun en test side :P

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu siger du at vi ikke behøver at kigge efter andre fejl, men når det er javascript, kan det ret ofte være andre fejl der er skyld i at de egentligt funktioner du skal bruge ikke virker..

For mig ser det ud til at dine variabler kunne være et problem.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener ikke at du kan definere en variabel i en funktion og hente den i en anden funktion, når du ikke i selve dokumentet har defineret dine variabler.

altså f.eks. med bund skal du aller øvers i dit javascript stykke skrive "var bund;" og hvis der er flere skal det så være "var bund,destination,osv,osv,osv;"

Prøv det og se om det virker ;)

det er selvfølgelig en grunden til at det har bugget lidt når jeg har prøvet... mener du at det skal se sådan her ud i starten
Fold kodeboks ind/udKode 
eller har jeg forstået der forkert? xD

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2010 17:28 af Bruger #15540
Ja, præcis. Men du kan faktisk skrive dine variabler på én linje, adskilt af komme - såfremt at du ikke vil definere dem med det samme.

F.eks. vil jeg mene at du sagtens kan definere bund med det samme ;)

hmm vis jeg skriver det sådan her virker animationen ikke mere
Fold kodeboks ind/udKode 

hvad gjorde jeg forkert? og er der flere variabler?

i dine timeout funktioner, prøv at kalde dem med setTimeout("ned()",10); osv..

jeg prøvede det man så kunne den ikke kører funktionerne... tror bare jeg lader bund blive defineret som jeg gjorde i starten... så det ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men er det skrevet rigtigt der hvor jeg prøver at gemme teksten, eller kan man gøre det på en anden måde?

Jeg er ikke engang sikker på hvad det er du forsøger at lave??

hmm har du hentet det jeg uploadet?... der kan man se at der mangler at gøres noget ved teksten så det ser godt ud...først skal jeg gøre så teksten er usynlig og bagefter skal den fadein fra hvid til sort.....bag efter(når en funktion bliver aktiveret) skal jeg gøre så teksten faderout igen og så skal teksten skal blive usynlig igen :P

Det lyder lidt underligt :O

Har du overvejet at bruge et eller andet javascript bibliotek til at klare det for dig?

ja det har jeg... men det er det sidste jeg mangler så vil ikke lave alt det andet om...

Hvis du ikke forstår det, kan du så ikke bare fortælle mig hvordan man gør text usynlig i javascript....

<< < 12 > >>
t