fibonacci tal række

Tags:    c++

Hej udviklere!

Jeg står og mangler en der kan noget c++, som kan lave et lille simpelt program for mig. Jeg skal bruge et program der kan spytte fibonacci talrække ud.

Funktioner:
Mulighed for at sætte min/max værdi for hvor den skal gå til
Mulighed for at sætte et specifikt "nummer" ind som man vil have oplyst eksempelvis F13(fibonacci tallet nr. 13) = 233

Går udfra dette er et ligetil projekt, og ikke det sværeste. Jeg har kigget lidt rundt på google og fundet et hav af nogle der er kodet, men kan ikke få dem compilet og ved ikke hvordan jeg gør. Derfor jeg søger hjælp her.

Håber der er en der kan hjælpe ;)

//Morten Klim Sørensen

75 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har en lille tutorial her:
http://damb.dk/dialogtut.php

Den burde vise dig de ting du skal bruge for at kunne lave din GUI.

Jeg har kigget på din guide, men jeg har lidt svært ved at følge den da jeg ikke kan noget c++ programmering selv. Jeg har svært ved at kode textboxene sammen med knapperne og få dem til at udføre de beregninger.

Jeg har dog lavet et GUI i Visual Studio, og har uploadet projekt mappen her: http://www.kl1m.dk/stuff/fibonacci.rar

Den eneste fil der er lavet noget på er Form1.h jeg ville ikke slette de andre hvis de skulle bruges.

Jeg vil gerne have den skal afvikle følgende kode:

Når man skriver noget i textbox1 med label Fn og klikker på OK knappen skal jeg afvikle:
Fold kodeboks ind/udKode 

og printe det i den mørke grå boks.

Når man skriver en max værdi skal den afvikle følgende kode når man trykker på OK knappen:
Fold kodeboks ind/udKode 

og printe det i den grå boks.

Jeg håber der er en der har tid til lige at få fikset det her sammen, håber ikke det tager forlangtid.

//Morten Klim Sørensen

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2010 11:14 af Bruger #15687
Det der i din .rar filer ligner .net, og det ved jeg intet om. Der er meget sjældent nogen der laver c++ og .net her på udvikleren. Måske skulle du prøve med C# i .net kategorien?

Jeg har lavet et program der skriver fibonacci tallene indtil den brugerdefinerede stop værdi nås(dog uden gui). Håber proggrammet kan bruges her et det.
Fold kodeboks ind/udKode 

du kan altid skrive hvis du vil have flere funktioner. så kan jeg prøve at se om jeg kan lave de ekstra funktioner.

Jeg har lavet et program der skriver fibonacci tallene indtil den brugerdefinerede stop værdi nås(dog uden gui). Håber proggrammet kan bruges her et det.
Fold kodeboks ind/udKode 

du kan altid skrive hvis du vil have flere funktioner. så kan jeg prøve at se om jeg kan lave de ekstra funktioner.

Det var satme fornemt tak! :D

Jeg tror jeg dropper det med GUI. Jeg skal bruge det til matematik eksamen, også man lærerne bare se det i commando prompt istedet.

Jeg har lige en enkel funktion som jeg gerne vil have, hvis det kan ligges ind i samme program.

Jeg vil gerne have sådan at hvis jeg skriver det givine fibonacci tal eksmpelvis F10 er 55. Robert på side 1 har lavet en kode til det her, men jeg vil gerne have sådan ligesom på dit at jeg sætter værdien inde i commando prompt.

Fold kodeboks ind/udKode 

En ting mere, kan det lade sig gøre at efter den har afviklet koden at den ikke bare lukker vinduet, men man får mulighed for at foretage en ny beregning ?

//Morten Klim Sørensen

jeg har en ny en
forbedret
Fold kodeboks ind/udKode 

nu er det muligt at lave en start værdi og finde et tal. sig til hvis du mangler flere funktioner.
denne her skulle være det du mangler.
har prøvet at klare dine betingelser.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2010 13:55 af Bruger #15732
jeg har en ny en
forbedret
Fold kodeboks ind/udKode 

nu er det muligt at lave en start værdi og finde et tal. sig til hvis du mangler flere funktioner
og den med at man skal prøve igen skal se om kan løse den

Det gik dæleme stærkt! :o

Er det muligt er lave sådan en valgmulighed i starten, så den kommer frem Tryk 1 hvis du vil beregne fibonacci talrække. Tryk 2 hvis du vil finde et bestemt fibonacci tal.

Ellers er det perfekt! :)

//Morten Klim Sørensen

skal prøve men det vil tage lidt tid

så her er den har gjort det du skriver bare skriv hvis du mangler flere funktioner
her er den

Fold kodeboks ind/udKode 

tak :)
havde faktisk brug for noget lignende

så her er den har gjort det du skriver bare skriv hvis du mangler flere funktioner
her er den

Fold kodeboks ind/udKode 

Tusinde tak skal du have!!! :D
Det virker perfekt og har alle de funktioner, jeg skal bruge. Nu kan jeg da næsten kun få 12 til eksamen! :p

Jeg har sendt dig de point der var tildelt tråden ;)

Igen mange tak!

//Morten Klim Sørensen

t