Mange tak Bertel - jeg fik en pludselig indskydelse.
@Dizipel
Mit program i C++ opfanger mouseklik eller tastetryk på et globalt plan hele tiden.
I oplægget står der kun, at du behøver at kunne tjekke, hvorvidt en museknap holdes nede. Det er to forskellige ting, så hvis kun, du behøver at vide om musetasten holdes nede på bestemte tidspunkter, så skal du benytte GetAsyncKeyState ligesom Bertel foreslog. GetAsyncKeyState kan nemlig også bruges til musetaster, da de første mange tegn i ASCII systemet ikke bliver brugt af tastaturet.
Du kan jo selv tjekke MSDN (under Remarks afsnittet)
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/userinput/keyboardinput/keyboardinputreference/keyboardinputfunctions/getasynckeystate.aspSom du kan se, skal du benytte enten VK_LBUTTON eller VK_RBUTTON.
Men bemærk at den returnerede værdi ikke kun er en boolean:
If the function succeeds, the return value specifies whether the key was pressed since the last call to GetAsyncKeyState, and whether the key is currently up or down. If the most significant bit is set, the key is down, and if the least significant bit is set, the key was pressed after the previous call to GetAsyncKeyState. However, you should not rely on this last behavior; for more information, see the Remarks.
Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!
[Redigeret d. 08/05-05 00:34:23 af Nicolai Lyster Fersner]