Proxyindstillinger i Firefox

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Er det muligt at ændre proxy i Firefox fra Delphi?? Jeg har rodet lidt rundt med pref.js-filen, men kan ikke helt få det til at fungere. Alternativt har jeg kigget på Mozilla Control, hvilket heller ikke gav mig den store hjælp..



19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor tror du det bliver svært i js? Firefox er skrevet i JavaScript, så det ville nok være nemmere at få noget JavaScript til at arbejde sammen med FF


Er programmet Firefox skrevet i JavaScript? Øhh... Hvordan compiler man JS så det kan køres som et program/en exe fil?

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Firefox er skrevet i XUL (XML Userinterface Language), CSS (Cascading Style Sheets) og Javascript. Det er bygget på et framework der hedder Gecko, og som er lavet i c++. Hvis du sammenligner programmerne Firefox og Thunderbird, kan du regne med at alt der ser forskelligt ud i de to programmer er lavet i JavaScript, da deres c++-kode bag er nøjagtigt ens.

Se på indstillingsfilen "prefs.js", og læg mærke til fil-endelsen og syntaksen i filen.

[Redigeret d. 11/05-05 22:20:20 af Jesper Kristensen]



Firefox er skrevet i XUL (XML Userinterface Language), CSS (Cascading Style Sheets) og Javascript. Det er bygget på et framework der hedder Gecko, og som er lavet i c++. Hvis du sammenligner programmerne Firefox og Thunderbird, kan du regne med at alt der ser forskelligt ud i de to programmer er lavet i JavaScript, da deres c++-kode bag er nøjagtigt ens.

Se på indstillingsfilen "prefs.js", og læg mærke til fil-endelsen og syntaksen i filen.

[Redigeret d. 11/05-05 22:20:20 af Jesper Kristensen]


Har set dette men man kan jo stadig ikke sige at FF er lavet i JS.

Udover dette er der jo nok en grund til at KnoX vil have lavet dette i Delphi og ikke i JS selvom dette måske er nemmere da du kan læse filen på en anden måde end blot en almindelig tekstfil.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Grunden til at jeg ville vælge JS er at man så bare kan bruge Firefox indbyggede funktioner til at ændre i filen. Desuden har jeg allerede linket til et JS-script som kan det KnoX- vil, så det vil være muligt at kigge efter der hvordan det gøres (eftersom JS ikke compiles og det derfor bare er muligt at kigge efter i kildekoden)

Hvis man bruger JS skal FF være startet når man skifter indstillinger
Hvis man bruger Delphi må FF ikke køre når man skifter indstillinger, og man er så nødt til at genstarte FF.



Grunden til at jeg ville vælge JS er at man så bare kan bruge Firefox indbyggede funktioner til at ændre i filen. Desuden har jeg allerede linket til et JS-script som kan det KnoX- vil, så det vil være muligt at kigge efter der hvordan det gøres (eftersom JS ikke compiles og det derfor bare er muligt at kigge efter i kildekoden)

Hvis man bruger JS skal FF være startet når man skifter indstillinger
Hvis man bruger Delphi må FF ikke køre når man skifter indstillinger, og man er så nødt til at genstarte FF.


Dette giver jeg dig skam helt ret i men drengen/manden spørger jo efter en kode til at gøre dette fra Delphi :)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Det var også bare et forslag.



Grunden til at jeg ville vælge JS er at man så bare kan bruge Firefox indbyggede funktioner til at ændre i filen. Desuden har jeg allerede linket til et JS-script som kan det KnoX- vil, så det vil være muligt at kigge efter der hvordan det gøres (eftersom JS ikke compiles og det derfor bare er muligt at kigge efter i kildekoden)

Hvis man bruger JS skal FF være startet når man skifter indstillinger
Hvis man bruger Delphi må FF ikke køre når man skifter indstillinger, og man er så nødt til at genstarte FF.


Dette giver jeg dig skam helt ret i men drengen/manden spørger jo efter en kode til at gøre dette fra Delphi :)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Hehe - du har helt ret. Jeg skulle gerne bruge lidt kode til Delphi og ikke JS. Det var nu ikke helt meningen at starte en diskussion, men har sådan set ikke noget at bruge JS til, så hvis der er én der kan hjælpe med noget Delphi-kode vil det bare være perfekt...



Hehe - du har helt ret. Jeg skulle gerne bruge lidt kode til Delphi og ikke JS. Det var nu ikke helt meningen at starte en diskussion, men har sådan set ikke noget at bruge JS til, så hvis der er én der kan hjælpe med noget Delphi-kode vil det bare være perfekt...


Det er intet problem. :) Jeg lavede koden igår :) Tilfæj mig på msn så giver jeg dig lige koden engnag i aften og forklarer hvordan du bruger den.

rojzz@hotmail.com

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Svar :)
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------


- Jeg siger da tak :D



<< < 12 > >>
t