Proxyindstillinger i Firefox

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Er det muligt at ændre proxy i Firefox fra Delphi?? Jeg har rodet lidt rundt med pref.js-filen, men kan ikke helt få det til at fungere. Alternativt har jeg kigget på Mozilla Control, hvilket heller ikke gav mig den store hjælp..



19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Svar :)
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Det er nemt nok.. Du skal jo bare lige rette proxy indstillingerne for at se, hvad du kan ændre ;-)

I øvrigt skal du ikke ændre filen i Firefox mappen, men den der ligger i denne mappe (på Windows XP):
C:\\Documents and Settings\\BRUGERNAVN\\Application Data\\Mozilla\\Firefox\\Profiles\\886c3o5q.default\\prefs.js
(tror ikke at den sidste mappe, altså 886c3o5q.default, hedder det samme, men det skulle nok være til at finde ud af.

Jeg rettede lidt i proxy-indstillingerne, og dette blev resultatet i prefs.js (jeg skrev bare noget):
Fold kodeboks ind/udKode 


Vil du også have hjælp til at parse selve filen, prefs.js, eller er den givne information god nok?
Delphi bliver jo trods alt først interessant, når man begynder at lave ting uden komponenter ;-)

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 07/05-05 19:30:28 af Nicolai Lyster Fersner]



Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.



Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.


Det har du nok ret i :) Men har nu brugt meget tid på at finde en løsning, dog uden held :(



Det er nemt nok.. Du skal jo bare lige rette proxy indstillingerne for at se, hvad du kan ændre ;-)

I øvrigt skal du ikke ændre filen i Firefox mappen, men den der ligger i denne mappe (på Windows XP):
C:\\Documents and Settings\\BRUGERNAVN\\Application Data\\Mozilla\\Firefox\\Profiles\\886c3o5q.default\\prefs.js
(tror ikke at den sidste mappe, altså 886c3o5q.default, hedder det samme, men det skulle nok være til at finde ud af.

Jeg rettede lidt i proxy-indstillingerne, og dette blev resultatet i prefs.js (jeg skrev bare noget):
Fold kodeboks ind/udKode 


Vil du også have hjælp til at parse selve filen, prefs.js, eller er den givne information god nok?
Delphi bliver jo trods alt først interessant, når man begynder at lave ting uden komponenter ;-)

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 07/05-05 19:30:28 af Nicolai Lyster Fersner]


Jow tak - vil gerne have lidt hjælp, hvis du altså vil :)




[Redigeret d. 07/05-05 19:30:28 af Nicolai Lyster Fersner]

Jow tak - vil gerne have lidt hjælp, hvis du altså vil :)


Hvad vil du gerne have hjælp til? At ændre i filen eller hvilket noget?:)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------




[Redigeret d. 07/05-05 19:30:28 af Nicolai Lyster Fersner]

Jow tak - vil gerne have lidt hjælp, hvis du altså vil :)


Hvad vil du gerne have hjælp til? At ændre i filen eller hvilket noget?:)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------


Ja - eller i det hele taget lave en knappe der skifter proxyen. Synes jeg har prøvet at lave det - men det lykkedes ikke :( Ville være rart hvis jeg kunne få et eksempel..



Hvofror vil du bruge delphi? Når det har noget med Firefox at gøre, vil det nok være nemmest at bruge JavaScript. Har du overvejet at søge på Mozilla Update efter "proxy"? Du kan fx se på https://do-not-add.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=125 og hvis du ikke kan bruge den direkte, kan du altid se på dens kildekode og gå videre der fra.



Hvofror vil du bruge delphi? Når det har noget med Firefox at gøre, vil det nok være nemmest at bruge JavaScript. Har du overvejet at søge på Mozilla Update efter "proxy"? Du kan fx se på https://do-not-add.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=125 og hvis du ikke kan bruge den direkte, kan du altid se på dens kildekode og gå videre der fra.


han vil nok lave et program der kan skifte indstillingerne. Dette kan blive lidt svært med JS :)

EDIT: Angående eksemplet skal jeg nok lave et i aften. Hvis ikke der er en anden der gør det først ;)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

[Redigeret d. 11/05-05 16:06:11 af Rune Jensen (RoZ)]



Hvofror vil du bruge delphi? Når det har noget med Firefox at gøre, vil det nok være nemmest at bruge JavaScript. Har du overvejet at søge på Mozilla Update efter "proxy"? Du kan fx se på https://do-not-add.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=125 og hvis du ikke kan bruge den direkte, kan du altid se på dens kildekode og gå videre der fra.


han vil nok lave et program der kan skifte indstillingerne. Dette kan blive lidt svært med JS :)

EDIT: Angående eksemplet skal jeg nok lave et i aften. Hvis ikke der er en anden der gør det først ;)

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

[Redigeret d. 11/05-05 16:06:11 af Rune Jensen (RoZ)]


Hvorfor tror du det bliver svært i js? Firefox er skrevet i JavaScript, så det ville nok være nemmere at få noget JavaScript til at arbejde sammen med FF




<< < 12 > >>
t