PHP DNS Filter

Tags:    php

Hejsa,

Jeg har brug for at lave en form for dns server via php, hvis det kan lade sig gøre.

Case...
En pc1 sætter sin DNS op til at bruge min WEB Server1 som dns server.

Når den så prøver at slå et domainnavn op skal den starte et php script på min webserver1, hvor jeg så kan sende et svar tilbage.

Sådan så man fx. kun tillader at pc1 får adgang til fx. youtube.com, og intet andet.
Youtube.com slår webserver1 selv op med en ekstern dns server.

Lyder lidt kryptisk, men håber i forstår, ellers prøver jeg gerne at forklare det mere :-)

Jeg var startet lidt med noget
socket_bind($socket, '127.0.0.1', 53);

Men synes ikke helt jeg får min webserver til at svare på den..

- Allan

DNS bruger ikke HTTP, så du kan ikke bruge en webserver som DNS server. Men du vil godt kunne bruge PHP, hvis du absolut vil. Du skal bare lave en server, som kan køre et PHP script, når den får en indkommen DNS-forespørgsel.

Men det er en meget besværlig måde at gøre det på. Der findes færdige DNS servere derude, som kan hvad du vil.

DNS bruger ikke HTTP, så du kan ikke bruge en webserver som DNS server. Men du vil godt kunne bruge PHP, hvis du absolut vil. Du skal bare lave en server, som kan køre et PHP script, når den får en indkommen DNS-forespørgsel.

Men det er en meget besværlig måde at gøre det på. Der findes færdige DNS servere derude, som kan hvad du vil.

Ok..

Grunden til det skal gøres sådan er at jeg gerne vil have en meget flexibel måde at svare tilbage på.

Ville du kunne lave det script ?!? mod betaling selvfølgelig.

- Allan

Jeg har ikke undersøgt det, men jeg vil tro der findes løsninger, hvor du kan angive din egen metode til at hive svar ud om hvad der skal returneres.

Jeg ved ikke hvad det vil kræve at implementere en DNS server selv, men det vil skulle gøres i et sprog der kan arbejde direkte med sockets i stedet for PHP, som kører på en webserver.

Det ligner en ganske almindelig firewall/router. Jeg tror sagtens du kan finde dns/firewall software der slår op i fx en database.

Det ligner en ganske almindelig firewall/router. Jeg tror sagtens du kan finde dns/firewall software der slår op i fx en database.

Ja, det kan man godt sige, men den skal være på internettet.

Man skal kunne sætte pc'en op forskellige steder i landet til at bruge en DNS server, som jeg så kan bestemme hvilke sider der er adgang til.

Efter som det skal kunne styres fra minut til minut, skal jeg have forespørgslerne ind i et PHP script, så jeg kan lave nogle database opslag og derfra finde ud af et svar til den pågældende pc.

- Allan

t