strlen() problem?

Tags:    php

Hej udviklere!

Jeg har her i weekenden leget med lidt forskellige funktioner og har derfor brygget et lille login script ind. Men der er lidt problemer.

Først lidt kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit problem er at uanset om brugernavnet er for kort, så bliver den sat til true.

Kan I se nogle problemer for så hører jeg gerne efter... Jeg er ved at få spat ;)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror det var fordi du satte 6-tallet mellem ''.
Nu har jeg ikke styr på PHP, men hvis den ikke giver nogen type-fejl kan det være fordi den har "oversat" '6' (char) til den int-værdi ifølge ascii eller hvilket tegnsæt der nu bruges.

Fold kodeboks ind/udKode 

skal være

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

skal være

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg takker mange gange. Synes jeg havde prøvet den løsning men fik den ikke til at virke ordentlig. Men det dur nu så jeg takker..

Nu har jeg ikke styr på PHP, men hvis den ikke giver nogen type-fejl kan det være fordi den har "oversat" '6' (char) til den int-værdi ifølge ascii eller hvilket tegnsæt der nu bruges.

6-tallet kom også med som parameter til strlen() og det blev så lavet til en boolsk værdi...den var HEL gal :-)

6-tallet kom også med som parameter til strlen() og det blev så lavet til en boolsk værdi...den var HEL gal :-)

Robert....
Vil du ikke poste et svar så jeg kan lukke tråden... Jeg takker for hjælpen ;)

Robert....

Du kan bare beholde dem, for jeg bruger ikke points. Skriv et svar og giv dig selv points :-)

Robert....

Du kan bare beholde dem, for jeg bruger ikke points. Skriv et svar og giv dig selv points :-)

Jeg takker

t